شهردار اهواز : زندگی شهدا درسی برای نسل های آینده است

خورنا

شهردار اهواز در جلسه ای که با حضور سردار فروزنده،سردار علیپور، سردار سیاهپوش و علی ناصری عضو شورای اسلامی شهر به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید حمید تقوی برگزار شد گفت: زندگی هر یک از شهدا درسی بر آیندگان است که همواره باید مورد احترام و الگویی برای همه باشد.

سیدخلف موسوی افزود:ما در این مکان جمع شدیم تا در خصوص مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج حمید تقوی فر که بر گردن همه ما حق دارد تصمیم گیری کنیم.

وی با ذکر این نکته که شهید تقوی فر راه شهادت را خودشان داوطلبانه انتخاب کردند تصریح کرد: ما با تمام امکانات شهرداری و شورا در خصوص برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت وی قدم برمی داریم.

در این جلسه سردار فروزنده نیز از تلاش های شهردار اهواز در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد و گفت:اگر کاری انجام می شود در راستای ادای وظیفه،پیشرفت اسلام و توسعه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: سردار تقوی فر بازنشسته بود و کسی هم انتظار نداشت که وی به عراق برود و بتواند در بسیج و سازماندهی نیروهای مردمی نقش ایفا کند.شهید تقوی فرکسی بود که بدنبال شهادت نمی رفت بلکه بدنبال شهادت می دوید. من از ابتدای جنگ با وی همکار بودم و شخصیت ایشان به گونه ای بود که باید به یک روش و منش تبدیل شود تا برای نسل جدید و آینده الهام بخش باشد.

سردار فروزنده نیز در این نشست گفت: شهید تقوی فر در زندگی شخصی خودش را ملزم می دانست در ارتباط با مردم رافت داشته باشد. رفتار وی به گونه ای بود که می توان در مورد خصوصیاتش سریال بسازیم و کتاب بنویسیم.شهادت شهید تقوی فر خدمت به خوزستان است تا بتوانیم شخصیتهای خود را بهتر به مردم بشناسانیم.

همچنین سردار سیاهپوش نیز گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب، زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. ما در مورد شخصیت تقوی هر چه بگوییم کم گفتیم و براستی  شهادت لباس زیبایی بر تن او بود.

وی افزود: شهردار اهواز از روزهای مراسم تشییع و تدفین تاکنون همکاری زیادی را با مجموعه ما داشته و در حال حاضر نیز انتظار داریم شهرداری ما را در مسائل فرهنگی و تبلیغاتی یاری کند. البته جا دارد از شهردار اهواز و اهتمامی که برای تشیع مراسم شهید مجاهد انجام دادند تشکر کنم.

در ادامه نیز سردار علیپور گفت: در بعضی از موضوعات هم برای ما هم جامعه خیر و برکتی نهفته است. وظیفه ما به عنوان یک مجموعه انسانی در ایران و استان الگو سازی برای نسل آینده است تا بتوانیم  شیوه زندگی کردن، مدیریت کردن رفتار  را به آینده گان نشان دهیم.

وی ادامه داد: مراسم تشییع جنازه  شهید تقوی فر بی نظیر بود. وی شهید ملی است که منش وی  باید به صورت کتابچه خاطرات درآید. به عبارتی واژه، بهترین وسیله جهت التیام زخم های جامعه افرادی مثل شهید تقوی است.

سردار علی ناصری نیز از نامگذاری میدان یا اتوبانی به نام شهید تقوی فر در  شورای نامگذاری خبر داد و گفت: باید با هنر خود سیرت و فرهنگ حاج حمید را به نسل آینده منتقل کنیم.

در این جلسه همچنین مقرر شد در میادین شهر اهواز بنرهایی حاوی عکسهای شهید تقوی فر نصب گردد و تبلیغات محیطی خوبی در این زمینه صورت پذیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *