نجاتی و ابوالمشهدی در گفتگو با «روناش» :

دیوار مجاور حرم حضرت دانیال نبی(ع)شوش میبایست تخریب می شـد / دیوار بدقولی کرد !/جزئیات ریزش دیوار از زبان فرماندار ورئیس اوقاف

به گزارش خورنا ، در پی انتشار اخباری مبنی بر ریزش یکی از دیوارهای حرم حضرت دانیال نبی (ع) در شوش ، فرماندار این شهرستان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار «روناش» ، گفت : در حرم حضرت دانیال نبی (ع) در راستای طرح توسعه ، ساخت و ساز در حال انجام است و این “دیوار مجاور حرم” هم جزء تخریبی های این طرح بوده که نهایتا میبایست خراب می شد ؛ اما قرار بود در انتهای کار تخریب شود که خود دیوار فروریخت .

“رضا نجاتی” در ادامه با انتقاد از برخی سایت های محلی که تیتر زده بودند که «دیوار حرم فروریخت» ، اظهار داشت : این حرکات ، حرکات خوبی نیستند . اصل خبرنگاری بر صداقت است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوش هم در این رابطه به خبرنگار «روناش» گفت : این دیوار ، “دیوار مجاور حرم” بوده که در سال ۱۳۵۳ ساخته شده و نه باستانی است و نه جزء میراث فرهنگی بوده است .

“علیرضا ابوالمشهدی” افزود : در طرح توسعه حرم این دیوار باید خراب می شد ؛ اما ما گفتیم که این کار در انتهای طرح توسعه انجام شود و سپس بُتن سازی صورت پذیرد ، تا جلوه حرم را هم در آن بخش خراب نکند ، که دیگر دیوار بدقولی کرد و خودش زودتر از موعد فروریخت !

وی ادامه داد : این ریزش نه برای حرم مشکلی ایجاد کرده و نه برای نماز و مراسم ها و نه برای زائران و رفت و آمد آنان . به حول قوه الهی و لطف حضرت دانیال نبی (ع) ، این دیوار در ساعت ۳ و نیم بامداد سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۳ ریزش کرد و هیچ مشکلی را هم خوشبختانه بوجود نیاورد .

* میلاد گل داری – روناش