آقاجری: برای رسیدگی بهتر به امور مردم منطقه در کمیسیون “امنیت ملی” عضو نشدم

خورنا: نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم عضویت در کمیسیون امنیت ملی باوجود داشتن تجربه و تخصص، گفت: به دلیل اینکه حوزه انتخابیه من یک قطب اقتصادی و انرژی در کشور است، ترجیح دادم برای رسیدگی بیشتر و بهتر به امور مردم، در کمیسیون انرژی عضو شوم.

حبیب آقاجری در گفت وگو با خبرنگار خورنا اظهار کرد: در بخش کارآفرینی برنامه‌هایی برای اجرا داریم که با توجه به اینکه این منطقه از نظر دارایی‌های نفت، گاز و پتروشیمی و زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و وجود دو رودخانه و مرزهای فروان با خلیج فارس بسیار غنی است می‌توانیم به آینده کارآفرینی در این منطقه بسیار خوش بین باشیم.

وی ادامه داد: در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی میتوان اشتغال‌زایی بسیار خوبی ایجاد کرد و از جوانان متخصص جویای کار بومی در این شرکت استفاده کرد.

این عضو کمیسیون انرژی بیان داشت: در بخش دریا زیر مجموعه‌های فراوانی از جمله شیلات، گمرکات و تجارت و بازرگانی وجود دارد که ظرفیت‌های بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی به وجود می‌آورد.

آقاجری تصریح کرد: در بخش کشاورزی طرح‌های بسیار خوبی وجود دارد، از جمله طرح شهید رجایی و طرح جامع مقام معظم رهبری که در سال ۱۳۷۵ در سفر ایشان به خوزستان ارائه شد.

نماینده ماهشهر در مجلس خاطرنشان کرد: اگر سرعت عمل لازم را برای اجرای این طرح‌ها را به کار بگیریم و همت همگانی به خرج دهیم نتیجه بسیار مطلوبی خواهیم گرفت.

آقاجری گفت: پیگیری این طرح به تازگی از طریق وزارت جهاد کشاورزی دنبال شد و قول‌های مساعدی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی دریافت کردیم و به آینده این طرح‌ها امیدواریم که باعث رشد و شکوفایی کشاورزی مناطق امیدیه و هندیجان می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه جراحی(شهر چمران) در این طرح در نظر گرفته نشده بود، اظهار کرد: در حال انجام پیگیری‌هایی هستیم تا این طرح جامعه کشاورزی را در منطقه جراحی هم اجرایی کنیم.

آقاجری با یادآوری این نکته که یک سوم از آب کشور در خوزستان جاری است، گفت: در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان آب آشامیدنی و آب کشاورزی کیفیت و کمیت مطلوب و قابل قبولی ندارد و در شان مردم این منطقه نیست که این موارد را به وزرا و مسئولین مربوطه تذکر دادیم و از آنها درخواست پیگیری جدی داشتیم.

نماینده ماهشهر در مجلس با بیان این موضوع که شرکت‌های پتروشیمی در منطقه باعث رشد و شکوفایی اقتصادی شده‌اند و محاسن زیادی برای منطقه داشته‌اند، اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی باعث ضررهای زیست محیطی فراوانی نیز در منطقه شده‌اند که آلودگی دریایی و هوایی از جمله آنهاست که در تذکری به مسئولین خواستار حل هرچه سریع تر این موضوع شده‌ایم.

آقاجری در مورد مشکل ریزگردها، خاطر نشان کرد: در تذکرهایی به مسئولان کشوری خواستار رسیدگی هرچه سریع تر برای مذاکره با کشورهای همسایه و رفع مشکل ریزگردها شده ایم و امیدواریم با تلاش و جدیت مسئولان در این موضوع، هرچه سریعتر نتیجه مطلوب حاصل شود.

وی در مورد مسئله جاده‌های بین شهری در حوزه ماهشهر، هندیجان و امیدیه اظهار کرد: در تذکری کتبی به وزیر راه و شهرسازی که در صحن علنی مجلس نیز قرائت شد، توضیح دادیم که عملیات اجرایی جاده‌های ماهشهر به هندیجان و ماهشهر به امیدیه به کندی صورت می‌گیرد و تقاضای رسیدگی هرچه سریعتر به این مسئله را داشتیم.

آقاجری در خصوص چگونگی عضویت خود در کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هرچند تحصیلات، تجربه و علاقه بنده به گونه‌ای بود که باید داوطلب عضویت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس عضو شوم، اما به دلیل اینکه حوزه انتخابیه من یک قطب اقتصادی و انرژی در کشور است، ترجیح دادم برای رسیدگی بیشتر و بهتر به امور مردم، در کمیسیون انرژی عضو شوم.