جانشین فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: افزایش ۱۱۲ درصدی کشف جرایم در خوزستان

خورنا سرهنگ سیدمحمد صالحی در نشست خبری مشترک جانشین فرماندهی انتظامی استان و دادستان اهواز که امروز در معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال شاهد کاهش یک درصدی وقوع انواع سرقت در استان خوزستان بودیم و کشفیات در حوزه سرقت نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است؛ در ۹ ماهه امسال ۸۸ درصد از انواع جرائم سرقت توسط پلیس در استان خوزستان کشف شد.

 

افزایش ۱۱۲ درصدی کشف جرایم در خوزستان

 

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر نیز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی کشف انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی داشتیم. در دی​ماه امسال هشتمین مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهر اهواز اجرا شد؛ در این طرح شهر از وجود مجرمان سابقه​دار، معتادان، عوامل خرید و فروش و توزیع مواد مخدر پاکسازی می​شود. در این مرحله ماحصل تلاش ماموران نیروی انتظامی، کشف ۳۱ دستگاه خودرو و ۱۲۲ دستگاه موتورسیلکت مسروقه بوده است.

 

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان افزود: در مجموع این طرح، شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی افزایش کشف جرائم و افزایش ۷۷ درصدی دستگیرشدگان بودیم.

 

صالحی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال نیروی انتظامی استان خوزستان با شناسایی باندهای مختلف از جمله موادمخدر و سرقت کابل​های برق و سارقان به عنف، اقدام به انهدام این باندها کرد که در این میان با انهدام یک باند موادمخدر، ۲۱۰ کیلوگرم تریاک کشف و ۶ تن از اعضای باند به همراه یک دستگاه کامیون توقیف شدند. همچنین یک باند سرقت سیم​های برق منهدم و مقادیر بسیاری کابل برق از این باند کشف شد. یک باند سارقان به عنف نیز در استان متلاشی شد.

 

افزایش برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی

 

وی همچنین در حوزه پلیس فتا به افزایش ۹۹ درصدی کشف جرائم سایبری در استان اشاره کرد و گفت: ۷۷ درصد از این جرائم کشف شده به برداشت غیرمجاز از حساب​های بانکی مربوط می​شود. در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش ۹۶ درصدی وقوع این نوع جرم در حوزه سایبری بوده​ایم.

 

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: در خصوص کیف​قاپی نیز در ۹ ماهه امسال شاهد افزایش کشف ۱۲۳ درصدی و در خصوص سرقت خودرو نیز شاهد افزایش ۱۱۳ درصدی کشف بودیم. همچنین در این میان دستگیری مجرمان، ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

 

قتل‌های خوزستان امنیتی نیستند

 

صالحی درباره سوال خبرنگار ایسنا در خصوص افزایش قتل در استان خوزستان اظهار کرد: همان طور که سردار احمدی​مقدم در سفر اخیر خود به استان اعلام کرد، قتل​هایی که در استان خوزستان اتفاق افتاده جنبه تروریستی و امنیتی، نداشته بلکه به دلیل اختلافات افراد و اختلافات خانوادگی به وقوع پیوسته​اند که یکی از دلایل افزایش این قتل​ها می​تواند وجود و وفور سلاح در دست مردم باشد.

 

وی افزود: در بحث کشف قتل در استان خوزستان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در ۹ ماهه امسال ۹۴ درصد از قتل​های صورت گرفته کشف شده است. اما برای کاهش و جلوگیری از وقوع این اتفاقات می​بایست دستگاه​های فرهنگی و همچنین با توجه به بافت عشیره​ای در استان خوزستان، اقدامات لازم جهت کاهش این جرائم صورت بگیرد.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ همچنین در این نشست سرهنگ سیدرحمن موسوی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، به برگزاری جشنواره رسانه، نظم و امنیت ویژه خبرنگاران استان اشاره کرد و گفت: با توجه به هدفی که این جشنواره دنبال می​کند، ضروری است که خبرنگاران از این فرصت پیش آمده استفاده کنند. یکی از اهداف این جشنواره مشخص کردن نقش رسانه​ها در تعیین امنیت عمومی استان​ها و به نمایش گذاشتن اهمیت رسانه​ها در تمامی حوزه​ها بخصوص امنیت است.

 

وی اظهار کرد: با توجه با اینکه مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی​ماه تعیین شده بود اما متاسفانه استقبال خوبی از این جشنواره صورت نگرفت به همین دلیل مهلت ارسال تا پنجم بهمن​ماه تمدید شد لذا خبرنگاران می​توانند آثار خود را در قالب CD به دبیرخانه جشنواره واقع در بلوار گلستان، معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان، جنب صدا و سیما، ارسال کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *