راه‌اندازی خط ارتباطی MPLS بین ۲ گمرک خرمشهر و شلمچه

خورنا خط ارتباطی MPLS با بستر فیبر نوری با پهنای باند ۲ مگابایت بر ثانیه بین گمرک شلمچه و اداره کل گمرک خرمشهر به بهره‌برداری رسید. وی ادامه داد: در پی سفر اخیر رئیس کل گمرک کشور به گمرک شلمچه این شبکه ارتباطی با همکاری مشترک مدیرکل دفتر آمار و فن‌آوری اطلاعات گمرک ایران و تلاش مستمر کارشناسان این دفتر و همکاری اداره ارتباطات دیتای شرکت مخابرات استان خوزستان از روز دوشنبه برقرار شد.

مدیرکل اداره گمرک خرمشهر به برشماری اهداف این اقدام پرداخت و تاکید کرد: این اقدام در راستای ارتقای ساختار و بهبود کیفی خدمات به تجار و توسعه زیربناها در این گمرک و در نتیجه پیشبرد اهداف خرد و کلان در مرز شلمچه صورت گرفته است. وی عنوان کرد: راه‌اندازی این خطوط ارتباطی در گمرک شلمچه موجب شده استفاده از سیستم‌های تحت وب که بر روی اینترانت گمرک ایران قابل دسترسی هستند با سرعت و کیفیت بالاتر مهیا شود.

باوی امکان استفاده از سامانه هوشمند از راه دور در رویه صادرات و ترانزیت، سامانه ماده هفت و کدینگ به صورت آنلاین از طریق این بستر را از دیگر مزایای شبکه ارتباطی فوق برشمرد و گفت: امیدواریم با حمایت مسئولان گمرک ایران و به منظور تسهیل تجارت و رفاه حال خدمت گیرندگان، پهنای باند و بستر ارتباطی فیبر نوری در آینده به بالاتر از ۲ مگابایت در ثانیه ارتقا یابد.

مدیرکل گمرک خرمشهر با تشریح دیگر دستاوردهای سفر رئیس کل گمرک ایران به گمرک خرمشهر افزود: در راستای توسعه پنجره واحد تجاری و استقرار نمایندگان سازمان‌های مرتبط با تجارت و نیز تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به فعالان تجاری و ترخیص‌کاران و بهبود فضای کسب و کار در گمرک خرمشهر، بانک ملی ایران شعبه مرکزی خرمشهر داوطلبانه با افتتاح و استقرار یکی از شعب خود در این گمرک با کد شعبه ۶۸۲۶ سنتاب خرمشهر به جمع پنجره واحد تجاری پیوست.

وی عنوان کرد: به مدد تجهیزات به روز و کارآمد و استفاده از فناوری‌های نوین، وصول سریع و به موقع درآمدهای دولت، صدور و تایید ضمانت‌نامه‌های بانکی، خدمات دریافت و پرداخت به‌صورت آنلاین و الکترونیکی در این شعبه نیز انجام می‌شود.

منبع / فارس