انتقال گل​های دزفول به پایانه صادراتی با اتوبوس!

خورنا رییس اتحادیه گل و گیاه دزفول گفت:​ گل های تولیدی دزفول هنوز با اتوبوس حمل و به پایانه های صادراتی منتقل می شوند که در جریان حمل و نقل، کیفیت بسیاری از گل‌ها کاهش می یابد.عنوان کرد: چند سال از کلنگ‌زنی پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول می گذرد ولی این پایانه هنوز در حد اسکلت ساختمانی باقی مانده است.

وی افزود: سالانه بیش از ۶۰ میلیون انواع گل با کیفیت بسیار بالا در دزفول تولید می‌شود اما به دلیل نبود پایانه صادراتی، این گل ها با اتوبوس حمل و به پایانه های صادراتی استان های دیگر منتقل می شوند.

رییس اتحادیه گل و گیاه دزفول بیان کرد: ​صادرات گل از پایانه‌های دیگر هیچ ارزش افزوده ای برای تولیدکنندگان دزفولی ندارد و سود حاصل از آن به جیب واسطه ها می‌رود. اگر در مجاورت مزارع گل، پایانه صادراتی احداث شود قطعا تولیدکنندگان گل سود خواهند برد و تولید خود را سالیانه افزایش خواهند داد.

قلاوند تصریح کرد:​ برداشت گل مریم و رز از اوایل آبان آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. تاکنون از سطح صد هکتار کشت گل مریم و ۲۰۰ هکتار گل رز، ۳۵ میلیون شاخه گل برداشت شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: ​کیفیت تولید خیلی خوب است اما در جریان حمل و نقل با اتوبوس به گل ها خیلی آسیب وارد می شود، به همین دلیل با قیمت های پایین به فروش می روند.

منبع :دز ان ان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *