رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز بیان کرد

بیش از دو هزارهکتار از ارضی غیزانیه توسط فاضلاب شهری و صنعتی آبیاری می شود!!!

خورنا ˈمهرداد شریفیˈ دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:با توجه به اینکه در فاضلاب صنعتی و شهری، انواع بیماری ها و فلزات سنگین وجود دارد در مرکز بهداشت شرق اهواز جلسه ای با حضور نماینده فرمانداری ،رییس محیط زیست اهواز ،بخشداری غیزانیه و نماینده شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد برای تشخیص آلایندگی موجود در آبی که به این زمین های کشاورزی وارد می شود، نمونه گیری و آزمایشات لازم توسط محیط زیست اهواز و شرکت فولاد خوزستان انجام شود.

شریفی افزود: در صورت مشخص شده آلوده بودن این آب ها و تاثیر در سلامت خاک و افراد، از ادامه کار جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: این مزارع جو و گندم به تازگی کشت خود را آغاز کرده اند و هنوز به بهره برداری نرسیده اند اما در صورت مشخص شدن آلایندگی در آب، مرکز بهداشت شرق اهواز به عنوان نماینده مردم اجازه ورود این محصول به بازار را نخواهد داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اهواز نیز با اشاره به اینکه بررسی آلایندگی آب مصرفی در زمین های کشاورزی روستای دافعه از توابع غیزانیه اهواز در دست بررسی است گفت: مقرر شده که آب کشاورزان این منطقه توسط محیط زیست و شرکت فولاد خوزستان آزمایش شود.

ˈعلی بنی عگبهˈ افزود:کشاورزان بخش غیزانیه برای آبیاری زمین هایشان از نهر مالح که محل عبور فاضلاب بخشی از شهر اهواز و همچنین شرکت فولاد خوزستان است استفاده می کنند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز ، یکی از سه بخش تابعه این شهرستان است که در مسیر اهواز به ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع است.

۹۶ روستا در این بخش واقع شده و به دلیل واقع شدن مراکز و تاسیسات نفتی مارون در این بخش، تعدادی زیادی از ساکنان بخش در این مراکز مشغول به فعالیت هستند و شغل سایر ساکنان کشاورزی و دامپروری است.

دربخش غیزانیه و مشرحات بالغ بر ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد.

 

ایرنا