دستگاه ثبت آلاینده‌های هوا در آبادان راه‌اندازی شد

خورنا: رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، دستگاه سنجش و ثبت آلاینده‌های هوا در این منطقه راه‌اندازی شد.

سیداحمد موسوی آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن شهر آبادان در مجاورت پالایشگاه و پتروشیمی همچنین در معرض بودن این منطقه در مسیر ریزگردهای آلوده گرد و غبار، نصب و راه‌اندازی دستگاه سنجش و ثبت آلاینده‌های هوا در این شهر کاملاً ضروری احساس می‌شد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده و حمایت‌های صورت گرفته از استان، موفق به تأمین اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی تهیه و راه‌اندازی شد.

رئیس اداره محیط زیست آبادان تصریح کرد: این دستگاه با ذخیره کردن انواع گازها و ذرات گرد و خاک موجود در هوا، آنها را اندازه‌گیری کرده و از طریق صفحه دیجیتالی اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: با دسترسی به این دستگاه و استفاده از اطلاعات آن به‌راحتی می‌توان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچنین شهروندان شهرستان را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های مختلف هوا مطلع کرد.

موسوی‌آزاد خاطرنشان کرد: همه تلاش ما در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با حمایت بیش از پیش مسئولان، هر چه سریع‌تر شاهد حذف همیشگی پدیده گرد و غبار در شهرهای مختلف کشور به‌ویژه آبادان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *