رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز :احتمال اسیدی شدن آب آشامیدنی روستای ملیگط وجود دارد

خورنا ˈمهرداد شریفیˈ یکشنبه درحاشیه نشست شورای سلامت و امنیت غذایی اهواز که در محل شهرداری این شهر برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار گفت: از مسوولان می خواهیم به صورت ویژه حل این مشکل را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: این روستا در مسیر بخش غیزانیه اهواز و درکنار یکی از کارخانه های زیرمجموعه های شرکت ملی حفاری قرارداد که با وجود فعالیت کارخانه،برای فاضلاب های اسیدی تدابیری لحاظ نشده است .

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز افزود در بازدیدهای میدانی انجام شده از این روستا مشخص شد که این شرکت از طریق یک لوله به صورت انحرافی در مدت دوماه آینده مشکل ایجاد شده را حل کند.

شریفی افزود: آب آشامیدنی این منطقه از نظر کلرسنجی و میکروبی روزانه آزمایش می شود و تاکنون گزارشی مبنی بر بروز بیماری در اثر عبور این خط لوله شرکت ملی حفاری گزارش نشده است.

وی در خصوص وضعیت آب آشامیدنی روستای خسروی در بخش غیزانیه اهواز گفت: تا کنون چندین گزارش در خصوص وضعیت کلرزنی این روستا به بخشداری ارسال شده است.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه آب این روستا کلر زنی نمی شود بیان کرد:انتظار داریم هرچه سریعتر وضعیت تاسیسات آبرسانی این روستا حل شده و آبی بدون بو ، رنگ و طعم به روستاییان داده شود.

روستای «ملیگط» با جمعیت ۵۵۴ نفر در ۲۵ کیلومتری اهواز قرار دارد که ۱۴۰ حلقه نفت در اطراف این روستا قرار دارد.

کارخانه عملیات اسید و سیالات انگیزشی از زیرمجموعه های شرکت ملی حفاری با تخلیه مواد آلاینده در اطراف این روستا، جایی که محل عبور لوله آب شرب است، اهالی را در معرض خطر قرار داده است.

همچنین واحدهای بهره برداری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در اطرف این روستا قرار دارند .

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *