طرح تحول نظام سلامت منافع بسیاری از ذی‌نفعان را تحت تاثیر قرار داده است

خورنا طرح تحول نظام سلامت، منافع بسیاری از ذی‌نفعان به ویژه جراحان، متخصصان بیهوشی، جراحان داخلی و غیره را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا با برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های مختلف، پزشکان منصفانه به نقد این طرح می‌پردازند، مشکلات خود را بیان می‌کنند و راهکارهای رفع آن نیز مطرح می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه برخورداری از مزایای طرح تحول نظام سلامت جز حقوق اساسی مردم است، بر تداوم این طرح تاکید کرد و گفت: با اجرای این طرح ضمن فراهم کردن رضایت شهروندان، کاهش هزینه‌های بستری از جیب مردم، از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه لوازم مصرفی، تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی نیز جلوگیری شده است. ایدنی ادامه داد: با اجرایی شدن تعرفه‌ها فاصله و تفاوت بین تخصص‌های مختلف در گروه‌های پزشکی از بین می‌رود و عدالت در پرداخت ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هجمه‌های اخیری که در برخی از رسانه‌ها به جامعه پزشکی صورت می‌گیرد، ناشی از غفلتی است که در پاسداشت و صیانت از منافع صنفی خود به خرج داده‌ایم، تصریح کرد: دوران کنونی برای نظام سلامت کشور، دورانی طلایی و تکرار نشدنی باشد. ایدنی افزود: به همین منظور هماهنگی و همکاری در تمام ارکان نظام بر روی مسئله سلامت ایجاد شده و سازمان‌های نظام پزشکی به عنوان نماینده صنفی پزشکان، وزارت بهداشت به عنوان سیاستگذار و تولیت اصلی سلامت در کشور، سازمان‌های بیمه‌گر و وزارت رفاه همه با هم برای تامین سلامت مردم هماهنگ و هم‌صدا شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، اجرای مراحل اول تا سوم طرح تحول نظام سلامت‌ و کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت در نوع خود گام ارزنده و تاثیرگذاری در ایجاد عدالت بین رشته‌ای در کشور است، همچنین دانش پزشکی یک دانش بین رشته‌ای بوده و غفلت از این مهم آسیب‌های جدی به بیمار و نظام درمان وارد می‌کند