تشکیل کمیته احیای سواحل، تالاب‌ها و رودخانه‌های خوزستان

خورنا انتظار داریم این پیشنهاد از طریق مسوولان استانداری و نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد و این کمیته تشکیل شود.

 

وی با بیان این‌که کمیته احیای سواحل، تالاب‌ها و رودخانه‌های خوزستان باید کمیته‌ای موازی و مستقل از کمیته احیای دریاچه ارومیه باشد، ‌افزود: لازم است ماموریت​ها، اهداف و جایگاه آن نیز مانند کمیته ارومیه باشد.

 

مرمضی تصریح‌کرد: ​این پیشنهاد را در شورای اخیر برنامه‌ریزی استان مطرح کرده و می‌خواهیم آن را در سطح ملی پیگیری و محقق کنیم.

 

وی عنوان‌کرد:​ به عنوان مثال تالاب شادگان، تالاب هورالعظیم، رودخانه کارون و یا کرخه هر کدام به تنهایی دست کمی از ارومیه نداشته و در حد اهمیت و جایگاه این دریاچه می‌باشند و بنایراین هر کدام به تنهایی نیازمند توجه جدی هستند.

 

مرمضی افزود: ما چیز زیادی نمی‌خواهیم؛ خواسته ما تشکیل یک کمیته برای همه این ظرفیت ها و منابع آبی استان است اما این کمیته، باید همان جایگاه کمیته احیای دریاچه ارومیه در دولت را داشته باشد و موضوعاتی همچون احیا، حفاظت و جبران خسارت‌ها و اعتبارات در این کمیته لحاظ شود.

 

وی درباره برنامه‌های استان برای تولید و توسعه صنعت شیلات و آبزی‌پروری خاطرنشان‌کرد: ستادی تحت عنوان ستاد توسعه شیلات در استان تشکیل شده است و نمایندگانی از شیلات مرکز، استانداری، محیط زیست، اداره شیلات استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق و پژوهشکده آبزی‌پروری در آن عضویت دارند. چنین ستادی تاکنون وجود نداشته است و هدف آن برنامه‌ریزی برای تولید، توسعه و ارایه برنامه در این زمینه‌ها و رفع موانع موجود در مسیر توسعه شیلات و ارتقای جایگاه شیلات از نظر تولید، اشتغال و نقش آن در امنیت غذایی می‌باشد.