رایزن فرهنگی یا فرنگی؟!

خورنا – در همه استانها و شهرستان ها ادارات فرهنگی برای ترویج و توسعه فرهنگ آن شهر مستقل می‌شود که وظیفه دارد فرهنگ و آداب صحیح را به مردم آن شهرستان بشناساند و جلو تخریب چهره فرهنگی آنجا را نزد مردم و مسئولان بگیرد.

 
به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، انتقال فرهنگ و ایجاد پل‌هایی برای تعامل و تبادل فرهنگی از وظایف مسئولین فرهنگی است که در این میان چهره‌های مردمی هنری و فرهنگی شهرستان هفتکل، توان ظهور و بروز استانی و کشوری و فراتر پیدا می‌کنند.

در شهر ما هفتکل هرچند که مسئولین فرهنگی ادارات وظیفه و تمام سعی و تلاش خود را انجام میدهند تا جلوی فعالیت‌های ضدفرهنگی و بوهای نامتعارف را بگیرند، اما در کنار نقد فعالیت‌های فرهنگی و ضد فرهنگی اداراتی  در هفتکل باید پرسید این ادارات فرهنگی در شهرستان هفتکل چه اقدامات و فعالیت هایی انجام می دهند؟

هر روز در جهان به واسطه رسانه‌های صهیونیستی و ماهواره ها چهره ایران بیشتر از قبل تخریب می‌شود، این در حالی است‌ که بسیاری از مردم دنیا تشنه شناختن ایران اسلامی و قطعاً یکی از این مناطق استان خوزستان و شهرستان معروف فرهنگی و منسجم هفتکل می باشند.

یعنی همان شهرستانی که زیر بار زور نمی‌رود و سالهاست نه رنگ غربی به خود گرفته و نه شرقی و با توجه به جمعیتی که دارد، شهدای بسیاری در جنگ تحمیلی به کشور تقدیم کرده است.

 
با بسیاری از جوانان و کسانی که در عرصه های فرهنگی و هنری در هفتکل فعالیت دارند پرس و جو که می کنیم از عملکرد برخی ادارت فرهنگی گلایه دارند.

 
حدود سال های ۸۷ و ۸۸ یک روحانی مشهود و محبوب در شهرستان هفتکل داشتیم که در انجام فعالیت های فرهنگی، الحق و انصاف نخبه بود، همان کسی که همه آرزوی آمدن دوباره اش به هفتکل را دارند و چندین بار برخی افراد فرهنگی مرتبط با ادارات کل، پیگیر بازگشتنش به هفتکل شدند.

متأسفانه برخی ها نه تنها قرار نیست انقلاب اسلامی ایران و فعالیت های فرهنگی را به شهرستان هفتکل معرفی کند، بلکه گویا معرفی فرهنگ، هنر و آداب صحیح زیستن هم در چارچوب وظایف برخی آقایان قرار ندارد.

با این اوصاف مشخص است، باید در ساز و کار این ادارات فرهنگی و انتخاب مسئولان آنها بازنگری جدی صورت گیرد، زیرا بدون شک هرچه باشد فرهنگ شهرستان هفتکل به دست این افراد رقم خواد خورد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *