دشمن به دنبال تحریف ارزش‌های ملی و دینی کشور است

خورنا امیر حمزه بزرگی صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی شهرستان اندیمشک که با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: امروز دشمن با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم به دنبال تحریف ارزش‌ها و آرمان‌های ملی و دینی ما است و از همین رو باید با تجهیز اندیشه جوانان به مقابله با این تهاجم باشیم و اقدامات فرهنگی را در این زمینه اتخاذ کنیم.

وی افزود: در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را شکل می‌دهند و بنیان فرهنگ ما هم ارزش والا و اصیل ایرانی و اسلامی است که همین فرهنگ هم باعث ناکام ماندن دشمن شده است، معاون فرماندار اندیمشک اضافه کرد: دشمن در دهه‌های گذشته برای از بین بردن این فرهنگ و ارزش‌ها هزینه‌های زیادی کرده و تمام تلاش خود را برای از بین بردن این فرهنگ به کار بسته است.

بزرگی بیان کرد: ناتوی فرهنگی در واقع اتحادیه و کنسرسیومی نرم افزاری و رسانه‌ای از اعضای ناتو است که به بمباران افکار عمومی جامعه هدف، تغیر هویت فرهنگی، ارزش‌ها، هنجارها، اعتقادات، باورها، سمبل‌ها، و نمادها می‌پردازد و سپس به دنبال ایجاد تغییر سیاسی در آن جامعه است.

معاون فرماندار اندیمشک خاطرنشان کرد: در واقع ناتوی فرهنگی هدفش نابودی هویت ملی و مجبور کردن ملت‌ها به پذیرش فرهنگ و انگارهای غرب با شعار پیوستن به قافله جهانی شدن و پذیرش این معیارهاست.

وی در پایان افزود: با توجه به در پیش بودن ایام الله دهه فجر باید تمام دستگاه‌های شهرستان با هماهنگی و بر اساس برنامه ریزی مدون در راستای تبیین دستاوردهای نظام به نسل جوان و نوجوان انقلاب تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

در این نشست راهکارهای تقویت مسائل و مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها و مدارس به ویژه در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به در پیش رو بودن کنگره سرداران و یکهزار شهید شهرستان اندیمشک بحث و تبادل نظر شد.