داد شادگانی‌ها از قطعی‌های مکرر اینترنت

خورنا طی روزهای گذشته قطعی و بروز اختلال در شبکه اینترنت مخابرات شادگان و پایین آمدن سرعت دسترسی کاربران، مشکلاتی را برای کاربران و مشترکان مخابراتی به وجود آورده و کار را سخت کرده است. این موضوع باعث شد که کاربران اینترنت +ADSL2 از مسئولان مخابرات شادگان به شدت گلایه‌مند شوند.

سرعت بخشیدن به اینترنت همواره به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در بخش ارتباطات به شمار می‌رود که با وجود گذشت سال‌ها از توسعه اینترنت در کشور و در حالی که انواع و اقسام سرویس‌های مختلف توسط نهاد و دستگاه‌های دولتی برای سهولت ارائه خدمات اداری از طریق اینترنت ارائه می‌شود، اما در شادگان و شهرستان‌هایی مانند شادگان سرعت و کیفیت بسیار پایین اینترنت، خدمات دهی دستگاه‌های دولتی به متقاضیان را بسیار سخت و دشوار کند.

*خسارات جبران ناپذیر به کاربران

یکی از شهروندان شادگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان عنوان کرد: تمام ادارات و سازمان‌ها دارای سایت‌هایی هستند که امکانات خود را در سایت برای افراد به نمایش گذاشته و افراد را قادر می‌سازد که بسیاری از کارها را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

احمد موسوی‌فرد اضافه کرد: به این ترتیب تعداد مراجعان به سازمان‌ها کاهش یافته و زمان کمتری برای انجام کارها نیاز است، ولی متاسفانه به دلیل قطعی اینترنت در شهرستان با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستیم.

یکی از دانشجویان نیز چنین عنوان کرد: امروزه کارهای مختلف عموم مردم اعم از فعالیت‌های بانکی، مکاتباتی، ثبت سفارشات، خریدها و… در منازل و ادارات بر روی سامانه‌های نرم افزاری و لینک‌های دریافتی از شرکت مخابرات یا شرکت‌های اینترنتی انجام می‌شود.

علی مقدم تصریح کرد: اختلال سرویس‌های اینترنتی خسارات جبران ناپذیری به کاربران نهایی وارد می‌کند.

یکی دیگر از کاربران اینترنت نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات شهر شادگان دوره قطعی مکرر خط اینترنت و پایین بودن سرعت آن بوده که اهالی و ادارات شهرستان را با مشکل مواجه ساخته است.

زهرا آمله گفت: قطعی مکرر اینترنت در این شهر موجب شده که برخی از ادارات و اهالی این شهر برای امورات رایانه‌ای خود با مشکل و کندی روند انجام کار مواجه شوند.

* صرفا تبلیغات

در این بین کاربران اینترنت با وجود پرداخت شارژ ماهانه از مزیت اینترنت شبانه روزی و سرعت ثابت بی‌بهره مانده و خسارتی دریافت نمی‌کنند و تنها انتظار دارند که اینترنتی در اختیار داشته باشند که ویژگی‌ها و حسن‌هایی را که در بروشورها و بنرهای تبلیغاتی شرکت‌ها برای جذب مشتری در بین مردم پخش می‌کنند را داشته باشد.

سوال‌هایی که در این میان پیش می‌آید این است که سرانجام افت سرعت اینترنت چه خواهد شد؟ چرا هیچ جوابگویی برای انتقاد مشترکان نیست و ساعت‌ها باید وقتمان صرف تماس گرفتن با سامانه پشتیبانی باشد؟ چرا شرکت مخابرات فضایی برای رقابت سالم و ورود شرکت‌های خصوصی باز نمی‌کند؟ آیا شرکت‌های خصوصی برای خدمات‌دهی مطلوب آماده هستند و یا اصلاً چنین زیرساختی برای خدمات‌دهی موجود است!

امید است با توجه ویژه مسئولان بتوان در آینده نزدیک شاهد برطرف شدن مشکلات اینترنت +ADSL2 در شهرستان‌ شادگان بود؛ زیرا دسترسی به اینترنت دائمی و با سرعتی ثابت از بدیهی‌ترین امکاناتی‌ است که باید در اختیار شهروندان قرار گیرد.

منبع / فارس