با اعتبار چهل هزار میلیارد ریالی

برسی طرح احداث بندر خشک اندیمشک

خورنا: حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک از ارایه طرح احداث بندر خشک در این شهرستان به کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان خبر داد.

طرح احداث بندر خشک در اندیمشک در شمال خوزستان در وسعت پنج هزار هکتار مکان یابی شده و پیش بینی اعتبار این طرح حدود چهارهزار میلیارد تومان است.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک از ارایه طرح احداث بندر خشک در این شهرستان به کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خوزستان خبر داد.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی ، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی ، ایجاد اشتغال در منطقه با توجه به برخورداری این منطقه از راه آهن ، فرودگاه ، آزادراه و موقعیت مناسب این شهرستان و نزدیکی به عراق بیان کرد.


فرماندار اندیمشک ، احداث بندر خشک در اندیمشک را یکی از راههای توسعه پایدار منطقه دانست و گفت: با توجه به اینکه اندیمشک شباهت های زیادی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارد می تواند به عنوان بندر خشک در این منطقه مورد توجه قرار گیرد.


وی این منطقه را محل بسیارمناسبی برای انبار و تخلیه بارهای تجاری و کانتینر مطرح کرد و گفت: این منطقه از هر حیث می تواند به یکی از بنادر خشک کشور تبدیل شود.

لازم به ذکر است پیش از این نیز خدایی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن ایران بیان کرده بود : « در صورتی که مسئولان شهرستان اندیمشک همکاری لازم را داشته باشند این اداره آماده همکاری کامل برای راه اندازی بندر خشک را در شهرستان اندیمشک دارد. »

همچنین درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب سال گذشته و در مراسم تودیع و خویش  از ا گفته بود : پیگیری اتصال راه‌آهن شلمچه بصره، بازسازی محور لرستان، زاگرس، بازسازی راه‌آهن هفت تپه اندیمشک و احداث بندر خشک در اندیمشک که هم ضروری و هم علاقه نیاز استان بوده و بازسازی ساختمان‌های فرسوده استان که عمدتا قدیمی هستند از برنامه‌هایی خواهد بود که دنبال خواهم کرد.