ابراز تاسف استاندار خوزستان از رواج مصرف سیگار و اعتیاد

خورنا عبدالحسن مقتدایی ‌شب گذشته در جلسه شورای اداری که با موضوع گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در محل تالار امام رضا (ع) شهرک نفت برگزار شد اظهار کرد: مانور مبارزه با مواد مخدر از چهارم بهمن ماه سال جاری به مدت یک هفته در استان برگزار خواهد شد و کار ما امسال در اجرای این مانور سنگین‌تر است زیرا باید محدودیت‌های سال قبل را هم جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم پای خیرین به این مانور باز شود افزود: در بازدیدی که چند روز گذشته از یک پروژه در پارک دولت داشتم در کمال تعجب مشاهده شد که در حدود ۱۰۰ دختر و پسر در رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال بدون استثنا سیگار و قلیان به دست داشتند.

استاندار خوزستان با ابراز تاسف از رواج مصرف سیگار و اعتیاد گفت: این جوانان حریم‌ها را زیر پا گذاشته‌اند و باید به طور جدی به این وضعیت رسیدگی شود.

مقتدایی تاکید کرد: نسل جوان و انقلاب ما باید از همجواری مسالمت‌آمیز تعریف واحد داشته باشند و این باور را که می‌تواند تصمیم ساز و تصمیم گیر باشند در آنها تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه با هر رده مسئولیتی، جایگاه و تفکر سیاسی، قوم، زبان و گویش باید برای یک هدف آن هم وحدت و انسجام گام برداریم گفت: در مدت ۳۵ سالی که از آغاز انقلاب می‌گذرد شاید فرصت پرداخت به کارهای اصلی و اداره امور مربوط به تصمیم گیری و اجرا کمتر در اختیار فرزندان این استان قرار گرفته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه جوانان انقلاب تعریف واحدی از فرهنگ خوزستان ندارند افزود: به لحاظ باورهای بخش جغرافیایی، نظامی، جغرافیایی و اقتصادی و روابط با کشورهای همسایه مانند عراق به لحاظ حضور تصمیم گیران مرکز، مشخص نیست که ما چگونه باید از این ظرفیت‌ها باید به نحوی صحیح بهره‌برداری کنیم.

مقتدایی تاکید کرد: در صورتی که این وضعیت در آشفتگی رفتاری ادامه پیدا کند و سر و سامان داده نشود به عنوان یک آفت، عمل می‌کند که در این میان ما مسئول این امر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هیچ بهانه‌ای برای اینکه کار را به نحو مطلوب و عالی انجام ندهیم وجود ندارد گفت: ارائه گزارش عملکرد را بهانه‌ای قرار داده تا همه کسانی که مسئولیتی بر دوششان است را در این نشست کنار هم جمع کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه عنوان کرد: در کنار همکاری و بهره‌گیری از مشورت مشاوران، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، نماینده ولی فقیه، نمایندگان در مجلس خبرگان، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی برای ارتقای وضعیت رشد و توسعه خوزستان نیازمند تامین اعتبار هستیم.

مقتدایی در پایان عنوان کرد: اگر همه دست به دست هم دهیم فرزندان این استان بدون دغدغه رشد خواهند کرد.

منبع / فارس