فرماندار دزفول: بعضی ها می خواهند فعالیت های دولت را به نام خودتمام کنند

خورنا حبیب الله آصفی” در نشست خبری با اصحاب رسانه دزفول گفت: هیچ علاقه ای ندارم قبل از انجام و اتمام کاری بخواهم در مورد آن صحبت و اطلاع رسانی نمایم چرا که معتقدم هرکاری برای مردم انجام بدهیم عین وظیفه است ولی بخاطر اینکه برخی ها در دزفول می خواهند به علل واهی فعالیتهای دولت را به نام خود مصادره کنند ناگزیر به مصاحبه با رسانه ها در این خصوص شدم.
فرماندار ویژه دزفول ضمن برشمردن جاذبه ها و نکات مثبت خدادادی دزفول اظهار داشت: بنده ۹ ماه است که در خدمت مردم شریف دزفول هستم و تمام وقت و انرژی خود را وقف پیگیری مطالبات و احقاق حقوق مردم کرده ام چرا که دزفول دارای ظرفیتهای بسیاری است که بسیاری از آنها مغفول مانده اند خصوصا در حوزهای اقتصادی، اجتماعی و گردشگری که بسیار مهم می باشند.
وی با اشاره به ظرفیتهای انسانی بسیار و حضور مدیران ارشدی که دزفول در تهران و در عرصه ملی دارد افزود: اینها ظرفیتهای بالقوه و بزرگی برای دزفول هستند و طی جلساتی که با آنها داشته ایم طرحهای بسیار خوبی مطرح شده که در صورت اجرا شدن زیرساختهای مناسبی برای توسعه شهرستان مهیا می شود.
آصفی ضمن یادآوری حوزه تمدنی دزفول و قطبیت آن در کشاوزرزی و بازرگانی حتی در خارج از مرزهای جغرافیایی گفت: در حوزه ی کشاورزی تلاشها و ارتباطات را گسترش داده ایم و با حمایتهایی که دولت محترم در عدم واردات محصولات کشاورزی داشته، کشاورزان سود خوبی عایدشان شده است و امسال برای صادرات محصولات رایزنیهای خوبی با روسها و هلندیها شده است.
احداث کارخانه قند بزودی در دزفول
معاون استاندار خوزستان در خصوص تعطیلی کارخانه قند و بکارگیری مجدد زمینهایی که به کشت چغندر اختصاص داشته اند گفت: به همت دوستان دزفولی ساکن تهران و با پیگیری های بعمل آمده توسط فرمانداری ویژه دزفول قرار است یک کارخانه ۵۰۰ تنی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بنیاد برکت،بنیاد کوثر، قرارگاه جهاد کشاورزی سپاه و سازمان تعاون روستایی، سازمان اتکا و شرکتهای کشت و صنعت شهید بهشتی و شهید رجایی نهایی شده است.
وی افزود: زمین این کارخانه از شرکت کشت و صنعت شهید رجایی خریداری شده است که مساحت آن ۳۰ هکتار می باشد و بزودی کار احداث آن آغاز خواهد شد.

راه اندازی مجتمع گلخانه ایی،کارخانه سیمان و پالایشگاه
آصفی با اشاره به بلاتکلیفی چندین ساله مجتمع گلخانه ای دزفول اعلام کرد:با توجه به اینکه قریب به ۹۵ درصد بذر کشور از خارج تامین می شود لذا با همکاری هلدینگ کشاورزی سپاه و “دکتر رئوفی” با قریب به ۵۰ هکتار از زمینهای این مجتمع برای سرمایه گذاری در حوزه تولید بذر و تحت نظارت کارشناسان زبده اروپایی به این هلدینگ واگذار شده است.
با راه اندازی این طرح تحول شگرفی در حوزه تحقیقات کشاورزی بوجود خواهد آمد.
وی ادامه داد: احداث یک واحد گاومیشداری جهت تولید شیر در منطقه شوهان کار دیگری است که در حوزه دام و کشاورزی در حال انجام است.
فرماندار دزفول از پیگیری کارهای دو طرح سیمان و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: آغاز بکار احداث یک واحد بزرگ پتروشیمی با همکاری بانک سرمایه گذار در حال انجام است که قرار است تولید اوره و آمونیاک داشته باشد. این کارخانه پتروشیمی دارای سرمایه گذار، قرار است با مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در پادگان قائمیه احداث شود که این واحد می تواند در سال ۱۲۰۰ تن امونیاک تولید کند.
آصفی افزود: دنبال آن هستیم تا کل پادگان شهید باکری را در اختیار یکی از شرکت های مجموعه سپاه قرار دهیم تا منطقه آزاد تجاری در آن تاسیس شود.

پیگیری و حل مشکلات فرودگاه دزفول و افزایش مجدد پروازهای این فرودگاه
فرماندار ویژه دزفول از حل مشکل ترمینال مستقل فرودگاه دزفول خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های بعمل آمده از سوی فرمانداری دزفول و جلساتی که با ستاد مشترک نیروهای مسلح داشته ایم مکان ترمینال مشخص و قیمت گذاری شده و تمام اسناد و مدارک آن در فرمانداری موجود است.
وی افزود: ترمینال فرودگاه دزفول پس از ۱۳ سال از دستور فرماندهی کل قوا به مرحله اجرا رسیده و زمین مذکور در حال تملک است. این زمین هدیه مقام معظم رهبری است و هیچکس نمی تواند افکار عمومی را فریب داده و ادعا کند که من این زمین را گرفته ام!
او خاطر نشان کرد: با یاری خدا و پیگیری های بعمل آمده پروازهای خوبی به پروازهای فرودگاه دزفول اضافه شده که از جمله شرکتهای آیرتور، آسمان کاسپین و معراج است و بزودی ماهان نیز اضافه می شود.
وی گفت: در حال حاضر هفته ای ۸ هزار نفر در فرودگاه دزفول جابجا می شوندکه بزودی پروازهای مشهد و کیش نیز به پروازهای این فرودگاه اضافه خواهد شد.
آصفی افزود: با توجه به اینکه فرودگاه دزفول بودجه مصوب نداشته و همواره نمایندگان گذشته از جاهای دیگر برای آن بودجه تهیه می کردند، با پیگیری های بعمل آمده قولهای مساعدی داده شده که از سال آینده بودجه مستقلی برای آن مشخص شود که از رسانه ها تقاضا دارم این موضوع را از مسئولین پیگیری نمایند.
وی خاطرنشان کرد: برای پروازهای خصوصی و تفریحی گلایدر و پاراگلایدر، بخش خصوصی فعال شده که این امر در راستای گسترش فعالیتهای گردشگری است.

احداث کارخانه لوله سازی در کنار کارخانه فولاد
فرماندار ویژه دزفول همچنین از احداث کارخانه لوله سازی در کنار کارخانه فولاد دزفول سخن گفت و افزود: این کارخانه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک کار آفرین احداث خواهد.
فرماندار دزفول گفت: این کارخانه سالانه ۴۰۰هزار تن لوله درون چاهی تولید می کند که با توجه به وارداتی بودن این محصول صرفه جویی کلانی برای کشور خواهد داشت و کارخانه مذکور برای ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
وی با اشاره به طرحهای نیمه تمام و مشکل دار صنعتی در دزفول ابراز داشت: با مساعدت دکتر “محمد مخبر دزفولی” توافق شده توسط بنیاد برکت تا سقف ۱۵۰ میلیارد توان به این واحد های صنعتی مساعدت نماید.
آصفی در خصوص کارخانه فولاد عنوان کرد: در بدو حضور اینجانب در دزفول این کارخانه حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با نشستها و پیگیریهای بعمل آمده تمامی مشکلات و موانع سر راه آن حل شده است.
وی افزود: بمنظور رفع مشکل برق این کارخانه سی هکتار زمین به این کارخانه برای احداث نیروگاه چهارصد مگاواتی که هم برای شهر و هم برای کارخانه لازم و ضروری اختصاص یافته است و هم اکنون حدود ۳۵ درصد از کار پیشرفت فیزیکی داشته کما اینکه دفتر نماینده دزفول در حال مصادره این کارها به نام خود است ولی طی اذعان سرمایه گذار این کارخانه عظیم ۹۰ درصد این پروژه را فرمانداری پیگیری کرده است.