سکوت مسئولین هفتکل نسبت به بی تفاوتی مدیران سیمان خوزستان چه زمانی باید شکسته شود؟

خورنا – شرکت سیمان خوزستان به جای سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری برای تولید،نیم نگاهی به شهر مظلوم هفتکل کند/سکوت مسئولین هفتکل نسبت به بی تفاوتی مدیران سیمان خوزستان چه زمانی باید شکسته شود؟

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، با بهربرداری از شرکت سیمان خوزستان در سال ۱۳۷۶ گمان آن می رفت که با افتتاح این واحد صنعتی ،تحول چشمگیری در زمینه رشد و توسعه شهرستان محروم هفتکل اتخاذ شود.
ولی مدیران و سهام داران کارخانه سیمان خوزستان نه تنها هیچ برنامه ریزی اصولی و مدونی برای ارتقاء شهرستان هفتکل در زمینه های مختلف اقتصادی ،زیربنایی و اشتغال ایجاد نکردند ،بلکه فکر و ذکر خود را فقط بر مبنای تولید و سود بیشتر برنامه ریزی نموده اند.

شرکت سیمان خوزستان با سرمایه ای بالغ ۶۵۰ میلیارد ریال و با دارا بودن دو خط تولید سیمان که توان تولید ۱۰ هزار تن سیمان و ۸ هزار تن کلینکر را به صورت روزانه دارد و به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سیمان در جنوب غرب کشور است ،چرا نیم نگاهی به شهر محروم هفتکل ندارد.

در شرایطی که بسیاری از پروژه های عمرانی هفتکل به دلیل نبود اعتبار کافی تعطیل شده اند،آیا نباید شرکت سیمان خوزستان که به عنوان تنها واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان هفتکل محسوب می شود ،سهمی از سود تولیدی خود را به این شهرستان اختصاص دهد.

کارخانه سیمان خوزستان که در حال حاضر با هزینه ای بالغ بر ۲۵ میلیون دلار برای افزایش تولید سیمان ،پروژه های را شامل افزایش ظرفیت آسیاب کارخانه از ۱۰۰تن به ۱۴۰تن ،احداث دو سیلوی سیمان و همچنین یک خط تولید سیمان در شهر العماره کشور عراق را در دست اجرا دارد .

آیا نباید با این حجم سرمایه گذاری که برای افزایش سود سهام داران خود می باشد. گوشه ای از سرمایه خود را برای خدمات رسانی به مردم شهرستان هفتکل اختصاص دهند.

جای سوال دارد که سکوت مدیران سیاسی و اجرایی شهرستان  در قبال بی تفاوتی مدیران و سهام داران شرکت سیمان خوزستان چه زمانی باید شکسته شود.

واحد صنعتی سیمان خوزستان که قریب به ۱۷ سال با رها کردن ذرات گرد و غبار معلق در هوا که به آلایندهای شیمیایی و سمی ترکیب است نه تنها سلامت مردم منطقه را به خطر انداخته ،بلکه باعث نابودی محیط زیست و منافع طبیعی ،از بین بردن پوشش گیاهی و حاصلخیزی زمینهای کشاورزی ،آلوده نمودن آبهای زیر زمینی و بر هم زدن شکل هندسی زمین (برداشتهای غیر اصولی )شده است.

آیا نباید در کنار این ضرر و زیان ها و تخریبها ،حداقل با مشارکت در پروژه های عام المنفعه شهرستان هفتکل بتواند گوشه ای از محرومیت مردم هفتکل را حل کند.

آیا نباید کارخانه سیمان خوزستان در کنار سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری برای افزایش تولید سیمان نیم نگاهی به شهر محروم هفتکل نماید.

خواسته مردم هفتکل از مدیران سیاسی و اجرایی شهرستان این است ،که منافع و منابع شرکت سیمان خوزستان در درجه اول باید بر وضعیت شهر هفتکل تاثیر داشته باشد ،نه اینکه تعدادی سهام دار بیایند و دست بر روی منافع این شهرستان بگذارند.

در پایان از تمامی مدیران شهرستان چه سیاسی و اجرایی تقاضا داریم نسبت به موضوع شرکت سیمان خوزستان هفتکل با حساسیت بیشتری پیگیر باشند.

نویسنده: محمد قنبری / سردبیر خبرگزاری ندای هفتکل