در مراسم تجلیل از خدمتگزاران زوار اربعین حسینی مطرح شد

استاندار خوزستان: سخاوت و تواضع، ویژگی خدمتگزاران اربعین حسینی است

خورنا عبدالحسن مقتدایی در مراسم تجلیل از خدمتگزاران زوار اربعین حسینی که امروز (۲۴ دی ماه) برگزار شد، با بیان اینکه در کنار همه دستاوردها و آموزه‌هایی که از عاشورا گرفتیم در مراسم اربعین امسال دو ویژگی بارز بود، اظهار کرد: تواضع و سخاوت پس از ۱۴۰۰ سال از آن واقعه نمودی واقعی در این ایام به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در معنای سخاوت هر آن کس هر چه دارد را برای بهره‌مند شدن و فیض بردن از این مراسم هزینه می‌کند و این نشان می‌دهد اگر هر روزمان به این سبک باشد گرسنه‌ای در دنیا نخواهد بود و یا فردی که برای تأمین حداقل نیازهای خود دست به کارهایی بزند که در شأن انسانیت نیست.

مقتدایی با اشاره به اینکه در طول تاریخ و دوران هشت سال دفاع مقدس قلمی زده شده و مستند تصویری ساخته شده است، گفت: اکنون بهترین مستند ما از ابتدایی‌ترین قدم‌ها و تصمیمات حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مقتل است که همگان بر آن اتفاق‌نظر دارند و این بیانگر آن است که قلم امانت‌دار تا چه حد نافذ است.

وی افزود: باید قدردان مجموعه‌ای باشیم که با قلم، خبر و تصویر افرادی که در محیط نبودند را منقلب کردند و وقایع را از قلب کربلا و نجف به جای جای دنیا منتقل می‌کردند. اگر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی خدمتی خالصانه را در این ایام ارائه کردند این قشر نیز با به تصویر کشیدن اتفاقات اربعین حسینی احساس زائران را به نسل‌های فعلی و بعدی منتقل کرده و می‌کند و بر این اساس تشکری ویژه از مجموعه قلم و تصویر دارم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اعجاز اربعین حسینی در نکاتی است که باید به جامعه منتقل کنیم، گفت: فرد بابت وظیفه‌ای که از سر شور و شوق انجام می‌دهد انتظار تقدیر ندارد.