استاندار خوزستان: مسوولان استانی به دنبال جبران ۲۳ سال عقب ماندگی خوزستان هستند

خورنا ˈعبدالحسن مقتداییˈ عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مسجد سلیمان، در دانشگاه آزاد این شهرستان افزود:هم اکنون مردم ، نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، مسوولان، روحانیت این استان و اقشار جامعه، با مجموعه استانداری خوزستان همراه هستند،

و در دو سال آینده خوزستان به بهترین نحو توسعه خواهد یافت.

وی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور مردم و تشکل های مردم نهاد شهرستان مسجد سلیمان گفت: خوشبختانه مردم خوزستان به حدی از رشد و عقلانیت رسیده اند که در کنار یکدیگر مباحث مهم استانی را مطرح، تجزیه و تحلیل و در نهایت نیز راهکار ارایه می دهند.

وی افزود: تا چندی پیش برخی تصور داشتند که نمی توان در مسجد سلیمان پروژه های صنعتی و عمرانی را اجرا کرد اما با مشورت و همراهی مسوولان و مردم این شهرستان چندین پروژه در راستای فراهم کردن رفاه مردم و ایجاد اشتغال در حال اجرا است.

مقتدایی با بیان اینکه بسترلازم برای توسعه در مسجد سلیمان فراهم است گفت:از برنامه های مهم مسوولان استانی ارایه پروژه های صنعتی برای ایجاد اشتغال است.

وی ازمعین قراردادن دو شهرداری به عنوان ˈشهر یارˈ برای مسجدسلیمان خبر داد و افزود:از برنامه های آتی استانداری خوزستان ˈشهر یارˈ قراردادن برخی شهرداری های توانمند به عنوان همکار و همراه برای شهرداری های کم برخوردار است تا بتوان از امکانات شهرداری های توانمند در این شهرستان ها استفاده کرد.

استاندار خوزستان بر کمک مناطق نفتخیز جنوب در بهبود وضعیت مسجد سلیمان تاکید کرد.

وی با اشاره به مشکلات روستاییان سد گتوند هم گفت:بر اثر آبگیری این سد برخی از زمین های کشاورزان به زیر آب رفته که در سفر معاون اول رییس جمهوری به خوزستان مقرر شد در هفته آینده با حضور هیاتی از وزات نیرو وضعیت روستاییان بررسی و حق و حقوق واقعی روستاییان پرداخت شود.

وی در خصوص وضعیت تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر فوتبال هم اظهارکرد: در این تیم مشکلاتی وجود دارد که تلاش خواهیم کرد برخی از آنها حل شود زیرا حضور این تیم در لیگ برتر موجب خوشحالی مردم این شهرستان شده است.

در این سفر یک روزه استاندار خوزستان از روند اجرای طرح توسعه فرودگاه مسجد سلیمان و ساخت کارخانه پتروشیمی این شهرستان دیدن کرد و کلنگ احداث کارخانه آلومینیوم کاوه مسجد سلیمان نیز به زمین زده شد.

همچنین استاندار خوزستان با حضور در تمرینات تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان با اعضا و کادر فنی این تیم دیدار کرد.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رضا مقتدایی عامل عقب ماندگی شهرهای ابادان و خرمشهر .