مقابل مسئله آلایندگی پتروشیمی‌ها هیچ اغماضی نخواهیم کرد

خورنا احمدرضا لاهیجان‌زاده شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: بندر ماهشهر به دلیل مجاورت با دریا و استقرار حدود ۲۰ واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی یکی از مناطق استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اما به تناسب توسعه زیادی که در این منطقه صورت گرفته است در حوزه محیط زیست متناسب نبوده و مشکلاتی را در منطقه برای خوریات و سواحل خلیج فارس و هوا و سلامت مردم به وجود آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان خاطرنشان کرد: از حدود سه سال پیش اقدامات گسترده‌ای در حوزه قضایی و کارشناسی برای الزام صنایع پتروشیمی به رعایت موارد زیست‌محیطی صورت گرفته است.

لاهیجان‌زاده افزود: صنعت پتروشیمی را در عین حال اینکه صنعتی پیشرو می‌دانیم انتظار داریم همانگونه که از فناوری‌های نوین در فرایند‌هایشان استفاده می‌کنند به همان میزان نیز در سیستم کنترل آلودگی خود از فناوری‌های نو استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به درآمد خوبی که این صنعت دارد باید بخشی از درآمد خود را صرف مسائل محیط زیست و نیز شهرستان بندر ماهشهر کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستیم و هیچگونه اغماضی در این ارتباط نخواهیم کرد.

لاهیجان‌زاده خاطرنشان کرد: البته گام‌های مثبت و خوبی برداشته شده است و فکر می کنم ظرف سه تا پنج سال آینده بخش عمده‌ای از مسائل زیست‌محیطی این واحدها برطرف شود.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *