رفع مشکلات حوزه سلامت نیازمند همکاری های فرابخشی است

حسین عبدالعزیزی – خورنا مجاهدت های مردم خوزستان در دروانهشت سال دفاع مقدس به یاد ماندنی است. دکتر ایرج حریرچی، قائم مقاموزیر و معاون کل وزارت بهداشت، در چهل و یکمین جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکیجندی شاپور اهواز که عصر دیروز در سالن جلسات هتل نیشکر اهواز برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: استان خوزستان از نظر زیرساخت ها دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی درحوزه بهداشت و درمان  است و با برنامه ریزیمسوولان وزارت بهداشت اقدامات قابل قبولی در این حوزه در استان در حال انجام است.

ایرج حریرچی با بیان اینکه موفقیتهایی که در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در طی این مدت به دست آمده است جای تقدیردارد، افزود: این اقدامات مثبت باعث رضایت مردم، مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس ودولت شده است.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارتبهداشت، با اشاره به اینکه درحال حاضر بهتر است هیئت های امناء از دانشگاه ها مطالبه گر شوند و با تنظیم جلسات مستمر با دانشگاه ها، درخواست گزارش، کار و خدمات بیشتر بهمردم را از دانشگاه ها داشته باشند، خاطرنشان کرد:ملاک قرار دادن مردم در همه جنبهها برای تصمیم گیری ها ضروری  است و میبایست رویکرد هیات های امنا تغییر کند.

حریرچی افزود: همواره محور وملاک تصمیم گیری ها و عمل در نزد ما مردم هستند و مردم ما باید مطابق شاءن بالای خوداز خدمات سلامت برخوردار شوند و مردم مناطق محروم هراستانی مناطق مرفه و برخوردار خدماتسلامت را دریافت کنند.

معاون کل وزارت بهداشت در پایاناز زحمات دکتر ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از فعالترین و موفق ترین روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور قدردانی کرد.

حل مشکلات حوزه سلامت نیازمند همکاری های فرابخشی است و میطلبد که همه متولیان این حوزه  با توجه به شرایطویژه استان خوزستان، برای رفع این مشکلات تلاش مضاعفی کنند.

دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاهعلوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نیز در این جلسه  بیان این مطلب تصریح کرد: بزرگترین چالشی که در استانخوزستان در حوزه سلامت با آن مواجه هستیم، محدودیت فضاها و زیر ساخت های فیزیکی دانشگاهدر حوزه بهداشت و درمان است.

ایدنی با بیان اینکه میبایست تمام حوزه های دست اندرکار در حوزه سلامت نقش خود را به خوبی ایفاء کنند،افزود:باید تمام ظرفیت های موجود در استان از نیروهای مسلح گرفته تا تامین اجتماعی،وزارت نفت و سایر حوزه ها بسیج شوند تا عقب ماندگی های خوزستان جبران شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز،درادامه با اشاره به اینکه در دولت جدید توجه خوبی به موضوع سلامت شده است، تاکیدکرد: با این وجود معذورات دولت را به خوبی می دانیم و دانشگاه های علوم پزشکی اهواز،دزفول و دانشکده های پزشکی آبادان و بهبهان می بایست همه منسجم و با سیاست و تولیتیکسان برای رفع مشکلات و معضلات سلامت تلاش کنند.