اخذ مجوز احداث مسکن ویژه مددجویان آبادانی

به گزارش خورنا و به نقل از فارس، علی فرحانی اظهار داشت: تأمین مسکن در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مددجویان آبادانی است که سعی شده با بررسی اعتبارات تاحدامکان در این زمینه مددجویان را حمایت کنیم.
وی ادامه داد: باتوجه به نگاه ویژه دولت به برقراری عدالت اجتماعی و همچنین رویکرد محرومیت‌زدایی دولت، در چند سال اخیر اقدامات مطلوبی در راستای خانه‌دار شدن مددجویان انجام شده است.
رئیس اداره بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت واحد مسکونی ویژه مددجویان آبادانی در حال احداث است، افزود: اعتبار هزینه شده برای احداث این تعداد واحد مسکونی از محل اعتبارات دور دوم سفرهای هیئت دولت اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: عملیات احداث این تعداد واحد مسکونی در حال حاضر با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی باشیم.
فرحانی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز احداث ۲۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان آبادانی از محل اعتبارات دور سوم سفر هیئت دولت به استان خوزستان و شهرستان آبادان اخذ شد.
وی در ادامه با اشاره به تسطیح زمین موردنیاز برای احداث این تعداد واحد مسکونی، گفت: عملیات اجرایی احداث ۲۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان آبادانی در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به اجرای طرح نهضت مسکن در سازمان بهزیستی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۴۵۰ مددجوی آبادان در سامانه اطلاعات مسکن مددجویان سازمان بهزیستی کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
وی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده از این تعداد تنها ۴۵۰ متقاضی مددجو در مرحله نخست اجرای این طرح تأیید و به مسکن و شهرسازی برای اخذ زمین معرفی شدند.
فرحانی با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به متقاضیان تأیید شده، خاطرنشان کرد: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله به مددجویان اختصاص می‌یابد.
وی افزود: سهم آورده هر متقاضی آبادانی نیز ۹ میلیون تومان خواهد بود که امیدواریم مددجویان متقاضی در راستای اجرای سریع‌تر همکاری لازم را به عمل آورند.
رئیس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به اینکه دولت درصدد طرح نهضت مسکن را ظرف دو سال آینده به اتمام برساند، ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همکاری همه جانبه مسئولان این مسئله هر چه سرسع‌تر محقق شود.