کیانی‌زاده خبرداد: برگزاری اولین المپیاد ورزشی مشترک با آموزش‌وپرورش

خورنا فرامرز کیانی‌زاده در نخستین نشست مشترک اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان که روز گذشته (یکشنبه) در تالار اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: ما طرح های استعدادیابی، نخبه یابی و برگزاری المپیادهای ورزشی را مدنظر داشتیم و به دنبال این هستیم تا تعاملی که همیشه بحث آن بین اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بوده را به مرحله عمل برسانیم.

 

وی افزود: چه پول داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید بتوانیم حداقل المپیاد مشترک را برگزار کنیم و البته این المپیاد آغاز شده است و بخش بیشتر آن در قالب المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در حال انجام است. بعد از اتمام این المپیاد هم قرار است المپیاد اصلی مان را هم به صورت مشترک برگزار کنیم که بیشتر رشته هایی که در این المپباد، مسابقات آن برگزار می شود، رشته هایی هستند که هم در آموزش و پرورش فعال هستند و هم این که ما می توانیم در آینده در بخش استعدادیابی و قهرمان‌پروری روی آن ها سرمایه گذاری کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: سال اول است که می خواهیم این المپیاد را برگزار کنیم و نمی توانیم ۴۵ هیات مان را درگیر کنیم، پس هیات هایی که رشته های آن ها در این المپیاد قرار نیست حضور داشته باشند به معاون تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان مراجعه کنند تا به تفاهم نامه ای برای توسعه رشته های شان دست پیدا کنند.

 

وی بیان کرد: ما همیشه به دنبال کشف استعدادها، منابع انسانی و نیروی فعال هستیم که آموزش و پرورش غنی ترین منبع نیروی انسانی است. خواهشم این است که در راستای این طرح، مبنا را کاملا بر منابع مالی نگذارید؛ چرا که می‌توان کارهایی را با استفاده از ظرفیت ها و امکاناتی که داریم انجام دهیم، ضمن این که اراده هم وجود دارد. امیدوارم این المپیاد ورزشی را که برای اولین بار در کشور است، بسیار خوب برگزار کنیم.

منبع / ایسنا