سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان: کمک های اهدایی منطبق با نیت و نذر مردم در عتبات مقدسه هزینه می شود

خورنا حجت الاسلام ˈسیدمحمود موسویˈ روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از طلاجات اهدایی مردم خوزستان به پروژه طلاکاری ایوان حرم حضرت علی(ع) افزود: کمک های اهدایی (نقدی و طلا)مردم خوزستان که به عنوان باقیات الصالحات محسوب می شود تاکنون بر اساس نیات اهداکننده هزینه شده و نیاز هر پروژه ملاک عمل برای تخصیص اعتبار مدنظر نبوده است.

وی ساخت پنج در حرمین امامین عسکریین(ع) ، طلاکاری ایوان حرم حضرت علی (ع) ، مشارکت در ساخت دو هزار متر مربع صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف ، بازسازی و نوسازی حرم های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) را از مهمترین پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان عنوان کرد و گفت: این ستاد با کمک های مردمی استان در دیگر پروژه های عتبات عالیات در حد توان و بضاعت خود مشارکت کرده است.

سرپرست ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه همه پروژه های در دست اجرا تنها با کمک ها و نذورات مردم استان تامین اعتبار شده است خاطرنشان کرد: این ستاد برای پروژه ها از هیچ اعتبار دولتی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وی مشارکت بالای مردم در کمک به پروژه های بازسازی عتبات عالیات نشانه عمق علاقه مندی و ارادت قلبی مردم خوزستان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عنوان کرد و گفت: همه دفاتر فرعی این ستاد همچنان آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی(طلا) مردم هستند.

حجت الاسلام موسوی مشارکت مردم خوزستان در بازسازی عتبات مقدسه را بسیار مطلوب توصیف و در این ارتباط از نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز اهواز و ایرنا خوزستان در اطلاع رسانی به مردم قدردانی کرد.

وی در بخش پایانی این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد جشن پایان پروژه طلاکاری ایوان حرم حضرت علی (ع) باشیم.

بنا به این گزارش چهارمین و آخرین محموله طلاجات اهدایی بانوان خوزستان به وزن هفت کیلوگرم به نجف اشرف ارسال شد تا در بخش پایانی طلاکاری ایوان حرم علوی مورد استفاده قرار گیرد.

بانوان متدین خوزستانی تاکنون ۲۵کیلوگرم طلا و سکه برای طلاکاری ایوان طلا حرم علوی اهدا کرده اند ضمن آنکه در این ارتباط ۸۰میلیارد ریال نیز جمع آوری شده است.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *