بهسازی ایستگاه راه آهن دو کوهه

خورنا:مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک از بهسازی ایستگاه راه آهن دو کوهه به منظور خدمات رسانی بهتر به کاروان های راهیان نور خبر داد.
ˈسیدرضا سادات حسینیˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود:در این طرح محوطه ایستگاه دو کوهه تجهیز و سالن های انتظار آن ساماندهی می گردد.

وی افزود:با اجرای این طرح سکوی ایستگاه ،مسجد و دیگر امکانات لازم در این ایستگاه مهیا و پذیرای کلیه مسافران و راهیان نور می شود.

مدیر کل راه آهن ناحیه زاگرس اعتبار تقریبی این طرح را ۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: مناطق جنگی بستر اشاعه فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس در بین مردم و جوانان بوده و میراث گرانب های دفاع مقدس در انتقال ارزش ها به نسل سوم انقلاب به شمار می روند.

وی افزود:توجه به خدمات رسانی به زائران و مسافران راهیان نور از اولویت های این اداره کل است و در این راستا ایستگاه دوکوهه اندیمشک با توجه به نقش آفرینی و حماسه هایی که در دوران جنگ تحمیلی داشته است به عنوان یک طرح اولویت دار در دستور کار قرار گرفت.

راه آهن ناحیه زاگرس اندیمشک با ۱۲ ایستگاه و ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

استان خوزستان در ایام نوروز پذیرای مسافران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور می باشد.

بسیاری از کاروان های راهیان نور در بدو ورود به استان خوزستان در پادگان دو کوهه یادگار دوران دفاع مقدس توقف کرده و در برنامه های فرهنگی شرکت می کنند.