معاون استاندارخوزستان:صادرات کالاازخوزستان به عراق توسط بخش خصوصی انجام شود

خورنا ˈ امید حاجتی امگاه شنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر استاندار به بصره عراق در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: دولت در امر صادرات از بخش خصوصی حمایت می کند.

وی گفت: بازاریابی و شناسایی نوع ومکان بازارهای عراق باید توسط اتاق های بازرگانی استان انجام شود و به فعالان اقتصادی معرفی شود.

حاجتی عنوان کرد: بخش خصوصی نباید منتظر صادرات کالاهای خود توسط دولت باشد بلکه یکی از اهداف مهم ارتباط با کشور عراق تقویت بخش خصوصی در استان است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان بیان داشت: بندهایی که در تفاهم نامه همکاری خوزستان و عراق تهیه شده است ثمره مفیدی را برای استان به همراه دارد.

وی همچنین با اشاره به سفر چند روز گذشته استاندار خوزستان برای ارائه مصوبات سفر به رییس جمهوری عنوان کرد: رییس جمهوری قول مساعد داده است مصوباتی که در استان از حرکت و شتاب مناسبی برخوردار نیستند مورد رسیدگی قرار گیرند و زودتر به نتیجه برسند.

در ادامه جلسه مدیر کل راه آهن جنوب افزود: طی تفاهم نامه ای که با عراق منعقد شده است مقرر شده تا پل ارتباطی بین بصره و شلمچه در حدود ۷۰۰ مترمربع ساخته شود تا رفت و آمد به راحتی انجام شود.

ˈ عبدالکریم درویش زاده ˈ عنوان کرد: تا یک ماه آینده طرح پل به عراق داده می شود و کارهای اجرایی آغاز می شود.

وی بیان داشت: برای اجرای این طرح از پیمانکاران ایرانی استفاده می شود.