برگزاری شب شعر عربی “مطلع‌النور” در آبادان

خورنا: سرپرست اداره ارشاد آبادان از برگزاری شب شعر عربی “مطلع‌النور” به‌مناسبت بعثت حضرت رسول اکرم (ص) در این منطقه خبر داد.

فرهاد پورغراوی علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به‌مناسبت بعثت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام علی (ع) در تالار مهر این اداره برگزار و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

وی افزود: خداوند پیامبران را برای تبیین راه، ارشاد و هدایت مردم به سوی حق و خیر و صواب، مبعوث کرده تا حق، برای همگان روشن شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد آبادان تصریح کرد: شب شعر عربی “مطلع‌النور” در دو بخش فصیح و محلی در قالب‌های قصیده، غزل و ابوذیه و با حضور گسترده مردم، مسئولان، روحانیون، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شعرای برجسته شعر عربی شش شهر استان خوزستان ( آبادان، خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، شادگان، شوش و اهواز) و عموم مردم در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

وی اضافه کرد: در این شب شعر که دو ساعت و نیم به طول انجامید ۱۸ شاعر در رابطه با موضوعات بعثت، اهل بیت و آزاد به شعر خوانی پرداختند.

پورغراوی علوانی گفت: برگزاری شب شعر با موضوع‌های بعثت و اهل بیت باعث می‌شود تا شعرا با یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کرده و زمینه‌ای ایجاد شود تا قریحه شعری و افکار و عقاید خود را در فضایی آزاد و متناسب بیان کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان شهرستان و استان و با توجه به فضای فرهنگی شهرستان آبادان، این اداره به همراه شاعران بتواند حداقل در هر فصل یک چنین برنامه‌ای را برای مخاطبان اجرا کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *