کشف ۱۴ باند بزرگ مواد مخدر در استان خوزستان

خورنا: جانشین فرماندهی استان خوزستان از کشف ۱۴ باند بزرگ مواد مخدر در استان خوزستان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

عبدالله نظر پور پیش از ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با  مواد مخدر استان خوزستان که همراه با انجام کارهای اطلاعاتی پیچیده و فنی، همچنین با استفاده از آخرین دستاوردهای پلیسی در امور عملیاتی بود، این باندها مورد رصد و شناسایی کامل قرار گرفتند.
وی افزود: بزرگترین باند دستگیر شده از این ۱۴ باند، حامل ۲۹۶ کیلوگرم حشیش و ۱۶ کیلوگرم تریاک بوده که در مجموع از این باند ۳۱۵ کیلوگرم مواد مخدر وارد استان شده بود.

نظرپور همچنین از دستگیری باند پنج نفره دیگری با ۳۵۸ کیلوگرم حشیش خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه امسال ۶۰۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی به بیان عملکرد فرماندهی انتظامی استان خوزستان در اردیبهشت ماه امسال پرداخت و گفت: در این مدت جرائم مسلحانه ۵۰ درصد، قتل ۲۴ درصد و سرقت ۶۰ درصد کاهش داشته است.

نظرپور با بیان اینکه کشفیات نیروی انتظامی در این مدت ۸۰ درصد افزایش داشته، افزود: در بحث جرائم خشن با توجه به تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات تاثیرگذاری انجام شده است.

جانشین فرماندهی استان خوزستان همچنین از افزایش ۶۹۷ درصدی کشف مواد محترقه در استان خبر داد و گفت: در بحث سوخت نیز ۸۰۰ درصد، به کشفیات ما افزوده شده  و ۱۴۵ قبضه اسلحه نیز کشف شده است.

وی از افزایش ۳۱ درصدی دستگیری سارقان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: دستگیری قاچاقچیان کالای قاچاق نیز ۹ درصد افزایش یافته است.

نظرپور به وضعیت تصادفات در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت با توجه به عدم رعایت مقررات و افزایش سرعت، میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات و همچنین مصدومین افزایش یافته است.

وی در خصوص برداشتهای غیر مجاز از حسابهای بانکی اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال ۱۱ مورد  و از ابتدای خرداد ماه تاکنون نیز هفت مورد برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی شناسایی و سارقان دستگیر شده اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اشاره به ساماندهی کافی نتها و ابلاغ آئین نامه های دستوری، گفت: در این راستا ۳۶ درصد جرائم کاهش و کشفیات ما ۳۳ درصد افزایش داشته است.