۶ کانون پرورشی و فکری آبادان در تابستان امسال فعالیت می‌کنند

خورنا: مسئول امور فرهنگی کانون پرورشی و فکری آبادان گفت: ۶ کانون پرورشی و فکری منطقه در فصل تابستان امسال، فعالیت داشته و کودکان و نوجوانان منطقه را همراهی می‌کنند.

مازیار محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: کانون‌های پرورشی و فکری شهرستان آبادان در رده‌های سنی “ب”، “ج”، “د”، “ه” روزانه از ساعت هشت تا یک بعد از ظهر آماده پذیرایی از نونهالان و نوجوانان آبادانی برای حضور در کلاس‌های فرهنگی و هنری است.

وی افزود: در حال حاضر از شش مرکز فعال، دو مرکز اختصاص به شهرهای منیوحی و اروندکنار دارد که سه کارمند شامل یک مسئول به همراه یک مربی فرهنگی و یک مربی نقاشی و خطاطی فعالیت دارند.

مسئول امور فرهنگی کانون پرورشی و فکری آبادان ادامه داد: فعالیت‌های مراکز کانون پرورشی و فکری شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، نشریه دیواری، اردو، بازدیدهای علمی درون شهری، جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی است.

وی تصریح کرد: در کنار برنامه‌های متنوع تابستانی کانون پرورشی، امانت کتاب برای رده‌های مختلف سنی به‌منظور بالا بردن سطح علمی و بار فرهنگی، نونهالان و نوجوانان برای رسیدن به اهداف خاص اجتماعی در سال‌های جوانی را داریم.

محمدپور در خصوص تفاوت فعالیت‌های کانون پرورشی و فکری در فصل تابستان با زمستان گفت: نحوه عضوگیری کاربران در فصل زمستان متفاوت بوده به طوری که عضوگیری منحصر به اعضای ثابت کانون پرورش فکری و مدارس است اما در فصل تابستان اعضای جدید برای نام‌نویسی و حضور در کلاس‌ها به کانون اضافه می‌شوند.

وی همچنین افزود: کانون پرورشی، فکری در مناطقی از شهر که تعداد اعضای بیشتری برای نام‌نویسی مراجعه می‌کنند در راستای آموزش مؤثرتر، دو مربی فرهنگی و دو مربی خطاطی و نقاشی را به‌منظور تدریس مشغول کار کرده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم با برنامه‌های متنوع و خاص بتوانیم در بهبود سطح علمی و فرهنگی نونهالان و نوجوانان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت همراه با دیگر مسئولان و خدمت‌گزاران گام اساسی برداریم.