محمود گودرزی

وزیر ورزش و جوانان: ما تنها تسهیل کننده امور جوانان هستیم نه انجام دهنده

خورنا محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگاران در خصوص توجه وزارت ورزش و جوانان به حوزه جوانان و ازدواج آنها با توجه به افزایش آمار طلاق اظهار داشت:به طور کلی حوزه جوانان ، حوزه چالش برانگیزی است، و براین باور هستم که این وزارتخانه به تنهایی نمی تواند از عهده این نیازها برآید .

وی در پاسخ به این پرسش که نقش وزارت ورزش و جوانان در بهبود وضعیت فعلی جوانان و فراهم کردن بستر مناسب در خصوص ازداواج آنان جیست گفت: این گونه نیست که وزارت ورزش و جوانان برای کسی مسکن بسازد یا وام بگیرد و اشتغال زایی کند بلکه این وزارتخانه وظیفه دارد تکالیف سازمان های دیگر را در خصوص امور جوانان پی گیری و این قوا را بسیج کند .

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:ما تنها تسهیل کننده امور جوانان هستیم نه انجام دهنده و همانطور که دیدید با پیگیری های ما موضوع وام ازدواج حل شد .

گودرزی ادامه داد:امور جوانان با حضور اکثر معاونان وزارتخانه ها و نهادهای عضو این ستاد تشکیل شده است و چالش ها در حوزه جوانان احصاء شده که باید آن ها را مرتفع کرد،متاسفانه روشن نبودن جایگاه جوانان در تصمیم گیری های این بخش و به تاخیر افتادن شکل گیری هویت دینی و ملی که از تکالیف عمده نهادهاست از دیگر معضلات و نارسایی های حوزه جوانان است .

وی در با اشاره به دیگر مشکلات حوزه جوانان ادامه داد:آسیب های فراوان مربوط به ازدواج ، وابستگی جوانان به خانواده،کاهش آموزش های فرهنگی ، افزایش نرخ بیکاری که مربوط به وضعیت کلان اقتصادی است ، کمبود و فقدان مبانی تئوری مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی ، نامناسب بودن شیوه های فراغت جوانان با توجه به ویژگی های فرهنگی ، ظهور آسیب های جدید و نوظور در بین جوانان از دیگر معضلات مربوط به حوزه جوان است .

گودرزی با اشاره به سمن ها، خواستار تقویت سازمان های مردم نهاد شد و گفت: بنده بارها در مصاحبه هایم گفته ام ما سمن ها را حد واصل دولت و مردم می دانیم که باید آن ها ر از لحاظ کمی و کیفی تقویت کنیم .

وی ضعف در تشکیل سازمان های مردم نهاد در گذشته را دلیلی برشمرد که این سمنها به فراموشی سپرده شدند چرا که به عنوان یک تهدید تلقی می شدند