شهردار شادگان: سرانه فضای سبز شادگان افزایش می یابد

خورنا: شهردار شادگان گفت: برنامه ریزیها برای افزایش فضای سبز در این شهرستان در دست بررسی است که با اجرایی شدن آن، سرانه فضای سبز شادگان افزایش می یابد.

توفیق آلبوناصر در گفتگو با خبرنگار مهر  از اجرای ۳۸ پروژه عمرانی برای سال جاری در این شهرستان خبر داد و اظهارکرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ها ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه ها در بخشهای زیر سازی، آسفالت، جدول گذاری، کف پوش معابر و… است، افزود: احداث پارکهای محله ای، بهسازی آرامستان و گلزار شهدا و ساحل سازی رودخانه ها به طول ۱۰ کیلومتر از جمله این پروژه ها است.

آلبوناصر، بودجه مصوب سال ۹۰ شهرستان شادگان را ۳۳ میلیارد و ۴۳۶ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از این رقم ۷۸ درصد به میزان ۲۵ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان تخصیص داده شد که با این بودجه تمام پروژه های سال گذشته به صورت ۱۰۰درصدی تکمیل شدند.

وی به درآمد شهرداری در سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان درآمد شهرداری ۴۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال بوده که ۸۰ درصد آن از محل عوارض صدور پروانه ها است.

آلبوناصر بیان کرد: درآمد شهرداری شادگان در سال گذشته نسبت به سال قبل ۳۹ میلیارد ریال افزایش داشته است.

افزایش سرانه فضای سبز

شهردار شادگان همچنین از برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمبود فضای سبز از معضلات شهر شادگان است در این راستا مهمترین هدف که دنبال می شود ارتقای کیفیت فضای سبز شهری است.

وی با اشاره به کشت بیش از ۲۰ هزار اصله نهال در دو ماه گذشته ، افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر شادگان ۱۰ متر مربع است که پیش بینی می شود با انجام اقدامات و فعالیتهای در دست اجرا و برنامه این رقم با افزایش دو متر مربع به ۱۲ متر مربع افزایش یابد.

آلبوناصر سطح فضای سبز شهر را ۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در حال برنامه ریزی برای ایجاد ۱۰ هکتار پارک در شهر و توسعه پارک ورودی شهر از سمت ماهشهر در وسعت چهار هکتار هستیم.

وی همچنین به ساماندهی دستفروشان بازار شهر اشاره کرد و افزود: ساماندهی دستفروشان با توجه به وضعیت موجود از برنامه های اساسی شهر داری بوده که در این راستا اقدامات اساسی صورت گرفته و برنامه ریزیهای مدونی در دست اجرا داریم.

آلبوناصر از احداث میدان میوه تره بار به منظور ساماندهی بساط میوه فروشان خبر داد و گفت: اوائل تیرماه امسال تمام میوه فروشان بساطی به این مکان منتقل می شوند.

وی، بهسازی بازار ماهی فروشان خیابان باهنر را از دیگر فعالیتهای اساسی شهرداری اعلام کرد و افزود: محل جدیدی برای بازارچه ماهی فروشان در خیابان شهید بهشتی ساماندهی شده است.

شهردار شادگان گفت: شهر شادگان، از نظر داشتن امکانات رفاهی و تفریحی درمحرومیت به سر می برد که انتظار می رود با اجرایی شدن طرحهای در دست اقدام ،شاهد افزایش امکانات این شهر در آینده نزدیک باشیم.

وی خواستار توجه ویژه مسئولان به شهرداری شادگان شد و گفت: شادگان به دلیل محرومیت و نبود امکانات و منابع در آمد زایی شهری، نیازمند عنایت ویژه مسئولان است و درحال حاضر تنها درآمد این شهرداری از محل ساخت و سازها تامین می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *