گاز، همچنان دغدغه کارخانه فولاد هفتکل است

خورنا مدیرعامل کارخانه فولاد هفتکل گفت:​ اگرچه احداث کارخانه از نظر ساختمانی و نصب تجهیزات به اتمام رسیده اما ما برای بهره‌برداری نیاز به گازرسانی و تامین گاز داریم که هنوز این مشکل حل نشده است.

سیدرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- اظهارکرد:​ امکان بهره‌برداری کارخانه با استفاده از سوخت گازوئیل و مازوت وجود دارد اما این مساله هزینه‌های ما را بسیار بالا می‌برد و به صرفه نیست.

وی افزود: شرکت گاز استان به ما قول داده‌بود در یکی، ۲ ماه آینده کار طراحی و مطالعه گازرسانی به کارخانه را انجام دهند که امیدواریم این مساله تسریع یابد. تلاش ما این است که حتی با گازوییل یا مازوت، این کارخانه را راه‌اندازی کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

موسوی عنوان‌کرد:​ دغدغه ما استفاده از گاز شهری برای کارخانه است زیرا این سوخت نسبت به گازوئیل و مازوت، با صرفه‌تر است و تبعات زیست‌محیطی نیز نخواهد داشت.

وی ادامه‌داد: تولید این کارخانه انواع میلگرد با سایزهای مختلف است که ظرفیت تولیدی آن سالانه ۱۰۰ هزار تن محصول است.

مدیرعامل کارخانه فولاد هفتکل گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت و احداث این کارخانه صرف شده است که فقط ۳ میلیارد تومان آن تسهیلات بانکی و مابقی آن سرمایه شخصی بوده است.