«نعمت‌زاده» در یک قدمی استیضاح

خورنا نمایندگان مجلس به دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر صنعت درباره سؤالات نمایندگان تهران و فلاورجان، هشتمین کارت زرد را به نعمت‌زاده نشان دادند، بدین ترتیب وی دومین کارت زرد خود را از خانه ملت دریافت کرد و در یک‌قدمی استیضاح قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌‌شنبه) سوالات ملی زهره طبیب‌زاده نماینده تهران و سید‌ناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان از محمد‌رضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت را مورد بحث و بررسی قرار داده و از پاسخ‌های وزیر درباره این سؤالات قانع نشدند.

وکلای ملت با ۱۰۲ رأی موافق، ۸۹ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های وزیر در مورد ۲ سوال مطرح شده قانع نشدند.

موسوی‌لارگانی از وزیر صنعت پرسید: چرا شرکت بازرگانی دولتی ایران بدون توجه به ذخایر استراتژیک کشور و نیازهای آینده اقدام به عرضه بیش از اندازه برخی اقلام اساسی با قیمت‌های زیر قیمت بازار می‌کند؟ علت این اقدامات دور از تدبیر این شرکت چیست؟

همچنین زهره طبیب‌زاده در سؤال خود از نعمت‌زاده پرسید: چرا به این حجم از واردات بی‌رویه برنج و خودرو سواری لوکس در سال جاری اجازه ورود داده شده است:

وزیر صنعت پیش از این یک کارت زرد دیگر هم دریافت کرده بود که امروز دومین کارت زرد خود را از پارلمان اخذ کرد و بدین ترتیب در یک قدمی استیضاح قرار گرفت.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، در صورتی که در هر دوره مجلس هر وزیری ۳ بار در پاسخ به سؤال نمایندگان نتواند وکلای ملت را قانع کند و از پارلمان کارت زرد دریافت کند، اگر تعداد این کارت‌های زرد به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح وی در خانه ملت فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را تقدیم هیأت‌ رئیسه می‌کنند.

وکلای ملت پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور نیز کارت زرد داده‌ بودند.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931009000171#sthash.BkPt091u.dpuf

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *