فردا، اهواز میزبان اجلاس سراسری نماز/جهانگیری مهمان ویژه

خورنا اهواز – استان خوزستان و شهرستان اهواز با آمادگی کامل و برنامه ریزی های انجام شده برای میزبانی از بیست و سومین اجلاس سراسری نماز برای فردا لحظه شماری می کند.

به گزارش خبرنگار خورنا به نقل از مهر، بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در روزهای ۱۰ و ۱۱ دی ماه سال جاری در استان خوزستان و در شهر اهواز با پیام مقام معظم رهبری و با حضور معاون اول رئیس جمهور و شخصیت های علمی و فرهنگی و همه اقشار جامعه برگزار می شود. اجلاس نماز تنها اجلاسی که مقام معظم رهبری هر ساله برای آن پیام می دهند.

این اجلاس که امسال برای اولین بار کمیته علمی آن را سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته اطلاع رسانی اش را سازمان صدا و سیما بر عهده گرفته است به بررسی اوضاع یک سال گذشته و برنامه ریزی های لازم برای یک سال آینده می پردازد.

«نماز و تعالی فرهنگی» شعار بیست و سومین اجلاس سراسری نماز است که با توجه به شعار امسال که «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط برگزاری این اجلاس در اهواز می گوید: با عنایت مسئولان مربوطه و همکاری ارگان ها و سازمان های استان شهرستان اهواز برای میزبانی از اجلاس سراسری نماز در روزهای ۱۰ و ۱۱ ماه جاری آمادگی لازم را دارد و تاکنون با برگزاری پنج پیش اجلاس در استان های اردبیل، تهران، فارس، کردستان و هرمزگان و همچنین در کلیه شهر های خوزستان شرایط لازم برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس بررسی و اقدامات مورد نیاز آن انجام گرفته است.

برگزاری نمایشگاه جنبی

حجت الاسلام محمد حسین بلک می افزاید: از جمله برنامه هایی که در استقبال از اجلاس سراسری نماز در اهواز انجام شده است، می توان به برگزاری نمایشگاه جنبی نماز در محل موزه هنرهای معاصر اهواز از روز ششم تا یازدهم دی ماه جاری اشاره کرد که در این نمایشگاه اقلام فرهنگی با تخفیف خوبی در معرض بازدید عموم قرار گرفته اند. همچنین در این نمایشگاه غرفه ای به منظور اصلاح قرائت حمد و سوره و سایر ارکان نماز اختصاص داده شده که کار جالب و مورد توجه ای است.

وی عنوان می کند: از دیگر فعالیت های صورت گرفته در این خصوص، توزیع بسته های فرهنگی شامل مهر، کتاب قرآن، مفاتیح جنان و صحیفه سجادیه برای نمازخانه های بین راهی است که در زمان برگزاری اجلاس به متولیان این امر اختصاص داده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین از سطح بالای کیفی و کمی مقالات ارسال شده به دبیرخانه اجلاس سراسری نماز خبر می دهد و این را نشان دهنده حضور نخبگان فعال این عرصه در این اجلاس می داند.

پیش بینی اجلاسی باشکوه

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان که مسئولیت قائم مقامی ستاد استانی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز را نیز بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه های استقبال از این اجلاس در اهواز اظهار می کند: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی های لازم با روسای کمیته های ستاد بیست و سومین اجلاس سراسری نماز، در نظر داریم که این اجلاس متفاوت تر و با شکوهتر از سال های قبل برگزار شود.

علی عماد عنوان می کند: در این راستا و برای رسیدن به کیفیتی ارزشمند در میزبانی و محتوای برنامه ها، ادارات و نهادهای دولتی همکاری های لازم را داشته اند. میزبانی این دوره اجلاس سراسری نماز همچون همایش پیر غلامان حسینی با استفاده از ظرفیت های خوب شرکت نفت انجام می شود تا مثل همیشه مهمان نوازی ما خوزستانی ها بر سر زبان ها بیافتد.

وی ادامه می دهد: در خصوص تبلیغات شهری اجلاس هم شهرداری همکاری های لازم را انجام داده است. هم استانی های می توانند در زمان برگزاری این اجلاس از حضور صاحبنظران و بزرگان عرصه مذهب کمال بهره و استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان مقاله نماز این اجلاس در ۶ محور اصلی و ۵۱ محور فرعی داده شده است که مفهوم شناسی تعالی فرهنگی در پرتو نماز، مبانی و اصول تعالی فرهنگی در پرتو نماز، سیاست ها و راهکارهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، شاخص ها و نمادهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، آثار و دستاوردهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز و موانع و آسیب شناسی فرهنگی در پرتو نماز محورهای اصلی این فراخوان بوده اند که سه مقاله برتر و دو مقاله سفارشی برتر در حین اجلاس تجلیل و قرائت می شوند از کل آمار ارسال کنندگان مقاله ۴۶ درصدآقایان و ۵۴ درصد خانم ها بوده اند.