نصرالله پور اعلام کرد :

رشد ۴۱ درصدی جمعیت باسواد شهرستان دزفول طی ۳۶ سال اخیر (+عکس)

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول صبح امروز (دوشنبه) در نشستی خبری با اصحاب رسانه این شهرستان ، ضمن گرامیداشت هفتم دی ماه ، سی و پنجمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) و همچنین حماسه نهم دی ماه ، به اهمیت نقش خبرنگاران و اهمیت اطلاع رسانی برای این اداره و این حوزه کاری تاکید کرد .

“غلامرضا نصرالله پور” طی سخنانی ، جمعیت باسواد شهرستان دزفول را طی آخرین سرشماری سال ۱۳۹۰ ، ۹۲.۲ درصد اعلام و افزود : این آمار تاکنون بیشتر هم شده است . گفتنی است جمعیت باسواد دزفول در زمان انقلاب ۵۱ درصد بوده است .

وی ادامه داد : از دید ما فردی که از مقطع سوم ابتدایی عبور نکند بی سواد محسوب شده و ما در این زمینه در سطح شهرستان به خانواده های با تمکن مالی پایین کمک نموده و تاکید داشته ایم که فرزندانشان دوره گذر تحصیلی را حتما طی نمایند .

نصرالله پور اضافه کرد : ما هم اکنون در دزفول سامانه ای متمرکز داریم که آمار افراد با سواد و بی سواد شهرستان در آن وارد شده است .

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول در پایان هم به مهاجرپذیر بودن دزفول در حوزه آموزش اشاره و بیان داشت : دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر افزایش داشته که رقمی قابل ملاحظه به حساب می آید .