شهردار اندیمشک مطرح نمود

مهم ترین مشکل مردم اندیمشک واگذاری زمین های مغایر است

خورنا:شهردار اندیمشک  در مصاحبه با خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی در اندیمشک اظهار داشت: بهبود وضعیت خدمات شهری و فضای سبز از جمله خواسته های معمول هر شهروندی محسوب می شود که اکنون به عنوان یک فوریت در صدر برنامه کاری روزانه شهرداری اندیمشک قرار دارد.

محمدرضا پاپی افزود: تحقق این مهم با وجود ناوگان مستهلک شهرداری که قریب به ۶۰ درصد آن به دلیل نقص از سرویس دهی کنار گذاشته شده بود، امری دشوار به حساب می آمد اما با تلاش جمعی و اهتمام ویژه بخش قابل توجهی از ناوگان بازسازی و تعمیر شد و در مدار کاری قرار گرفت تا بتوانیم در این بخش گام هایی برداریم اگرچه حقیقتا تا رسیدن به رضایتمندی واقعی مردم فاصله زیادی داریم زیرا حق مردم اندیمشک بسیار بیشتر از اینهاست .

وی هزینه های صرف شده در بخش های خدماتی (تعمیر ماشین آلات) را طی ۳ ماه اخیر افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان دانست.

مهندس پاپی تصریح کرد: در این راستا اقداماتی نظیر خریداری ۲ دستگاه مینی بوس، ۳ دستگاه پرسی حمل زباله و دو کامیون نیز در جهت تجهیز ناوگان خدمات صورت پذیرفت.

وی گفت: در بخش عمرانی نیز امسال پروژه هایی را در دستور کار قرار داده ایم که اکنون عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه ها آغاز شده و دیگر پروژه ها نیز در مرحله انعقاد تفاهم نامه و تامین اعتبار می باشند.

شهردار اندیمشک بهسازی کانال مجاور کوی ولایت را از جمله این پروژه ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که با انجام این کار تغییر قابل توجهی در چهره آن منطقه ایجاد شود و بخشی از دغدغه های ساکنین کوی مزبور رفع گردد.

وی گفت: ایجاد پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی نیز در دستور کار قرار دارد که ایجاد آن می تواند بسیار گره گشا باشد.

به گفته این مسئول اجرایی، شهرداری اندیمشک علاوه بر طرح های عمرانی اصلی که با بهره گیری از اعتبارات بخش تملک و دارایی های استان صورت می گیرد اقداماتی در زمینه اصلاح معابر، کف پوش گذاری، لکه گیری و نظائر آن را نیز در برنامه قرار داده که در دست انجام می باشد.

مهندس پاپی گفت: هزینه اجرای اینگونه طرح ها از محل اعتبارات جاری شهرداری تامین می گردد.

شهردار اندیمشک در بخش دیگری به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران که عمدتا از دغدغه های شهروندان نیز به حساب می آمد پرداخت.

محمدرضا پاپی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حفاری های صورت گرفته در سراسر شهر طی سالهای اخیر که تردد  وسایل نقلیه را با دشواری های فراوانی مواجه نموده گفت: این مشکل چندساله ریشه در عدم هماهنگی نهادهای خدمت رسان که دارای تاسیسات زیرزمینی می باشند، با شهرداری دارد که اکنون به شکل زننده  و بسیار آزاردهنده ای خودنمایی می کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این راستا هیچ مبلغی هم به شهرداری پرداخت نشده تا به گونه ای بتوان به اصلاح وضعیت موجود، با توجه به هزینه های سرسام آور اصلاح و ترمیم آن با مبالغ امروزی پرداخت.

مهندس پاپی افزود: طرح جامع فاضلاب شهری که حفاری ها در راستای اجرای آن صورت گرفته از جمله طرح های ملی می باشد و اعتقاد ما بر این است که اصلاح مشکلاتی که به دلیل آغاز این طرح بوجود آمده نیز همت جمعی مسئولان ذیربط را می طلبد و این را هم نباید فراموش کنیم که زمانی که طرح جامع فاضلاب به نتیجه برسد اصلاحی ساختاری در این بخش تحقق خواهد یافت که کاهش قابل توجه دغدغه های

بهداشتی و رفع زشتی و آسیبب های فراوان کانال های قدیمی و روباز، بخشی از آن می باشد.

شهردار اندیمشک ابراز داشت: در عین حال اقداماتی از سوی شهرداری در خصوص لکه گیری و آسفالت خیابان ها و معابر در دست انجام می باشد که بزودی شکل وسیع تری پیدا خواهد کرد.

مهندس پاپی گفت: اگرچه هزینه تامین قیر نسبت به سال های گذشته بیش از آنچه تصور شود افزایش یافته اما اکنون اقدامات مطلوبی در راستای تامین قیر مورد نیاز از سوی شهرداری صورت گرفته که به محض تحقق این امر، در پروسه ای ۴۵ روزه لکه گیری آسفالت تمامی مناطق شهر صورت خواهد پذیرفت.

محمدرضا پاپی وعده داد که بیش از ۵۰ هزار متر مربع آسفالت نیز در مناطق جدید شهری که سالها مورد بی توجهی قرار گرفته اند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص ارائه خدمات به مناطق حاشیه ای شهر گفت: واقعیت این است که با ایجاد مناطق شهری جدید، حوزه خدمات شهری ما نیز طی این سالها گسترش چشمگیری داشته و با توجه به اینکه متاسفانه رشد و وسعت شهر بویژه در مناطق حاشیه ای به اصطلاح رشدی بادکنکی و غیرکارشناسی بوده کار را قدری دشوار کرده است.

شهردار اندیمشک در عین حال تصریح کرد که شهروندان ساکن در این مناطق هم اطمینان داشته باشند که شهرداری ذره ای از خدمت رسانی به این مناطق کوتاهی نخواهد کرد و هم عرض با سایر مناطق شهری، در این مناطق نیز به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

وی در پاسخ به دیگر خبرنگار حاضر، در خصوص شیوه جمع آوری زباله از سطح شهر نیز گفت: بهترین شیوه جمع آوری و حمل زباله، جمع آوری و حمل به شکل مکانیزه است که متاسفانه به دلیل غفلت از رسیدگی به این بخش، شهرداری امروز ناچار است زباله را به شکل سنتی جمع آوری و با وسایل روباز حمل نماید که از حیث بهداشتی بسیار مضر است.

مهندس پاپی تصریح کرد: در اندیمشک ۱۴ پست جمع آوری زباله وجود دارد که اکنون ۸ پست از این تعداد پست، به وسیله کامیون های روباز سرویس دهی می شود اما ما به دنبال اصلاح این مشکل اساسی هستیم و خرید دستگاه های پرسی حمل زباله طی یک ماه اخیر با این هدف انجام شده است.

وی اظهار داشت: در روش حمل روباز سطل های فلزی زباله عملا کارایی نداشته و خود به مشکلی برای تخلیه از سوی کارگر تبدیل می شوند بنابر این در اقدامی مبادرت به جمع آوری بسیاری از سطل های مناطق نمودیم تا پس از تکمیل وسایل مورد نیاز جمع آوری و حمل مکانیزه، مجددا به مناطق عودت داده شود.

همچنین یکی از خبرنگاران در خصوص دستفروشان و تصمیماتی که در خصوص این قشر اعمال شده پرسش نمود که محمدرضا پاپی شهردار اندیمشک در پاسخ به این خبرنگار گفت: باید دانست که بطور کلی هرگونه سد معبری از حیث قوانین و مقررات شهرداری ها ممنوع می باشد که دستفروشی نیز از مصادیق آن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در این راستا و برای رفاه حال مردمی که برای انجام امورات خود نیاز به تردد آسان در بازار را دارند اقدام به جمع آوری دستفروشان با هدف ساماندهی وضعیت آنان نمودیم.

مهندس پاپی افزود: در این راستا نقاط مختلفی پیشبینی شد که متاسفانه نتوانستیم موافقت مالکین را برای استقرار دستفروشان به شکل متمرکز در آنجا اخذ کنیم و کار کمی به درازا کشید.

به گفته شهردار اندیمشک اخیرا با یکی از مالکین محدوده بازار توافقی از سوی شهرداری صورت گرفته تا دستفروشان نیز به شکل ساماندهی شده ای بتوانند در آنجا مستقر شده و به کسب و کار بپردازند.

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در ارتباط با ساخت و سازهای کوی امیر و ورودی که اخیرا شهرداری به پرونده این کوی جدیدالاحداث داشته اظهار داشت: متاسفانه کاستی هایی در بخش اخذ عوارض از محل ساخت و سازهای این کوی در گذشته وجود داشته که موجب شده تا شهرداری از وصول حقوق کامل خود محروم بماند.

محمدرضا پاپی گفت: طبق اسناد موجود تنها ۵۰ درصد از عوارض ساخت و سازهای کوی امیر آن هم بدون مصوبه کمیته انطباق اخذ شده که ناکافی و غیرقانونی است.

وی خاطررنشان کرد: این درحالی است که مجوزهای ساخت صادره از سوی نظام مهندسی نیز با تعداد قطعات موجود در کوی امیر همخوانی ندارد.

مهندس پاپی اظهار داشت که شهرداری اکنون به دنبال احقاق حقوق خود در کوی امیر است و در این راستا اقداماتی را آغاز نموده که تا وصول نتیجه تداوم خواهد یافت.

شهردار اندیمشک در ادامه در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی در خصوص مهمترین درخواست مردمی، همچنین اصلی ترین مشکلاتی که شهرداری اندیمشک اکنون با آن مواجه می باشد گفت: اکثر مراجعات شهروندان در خصوص واگذاری زمین هایی است که کاربری مغایر دارند و شاید به جرات بتوان گفت که از هر ۵۰ مراجعه کننده بیش از ۳۰ نفر خواسته هایی در این خصوص دارند!

وی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته بسیاری از زمین ها به شکل غیرقانونی و خارج از ضوابط معمول به شهروندان واگذار شده که اکنون نه می توان برای آن پروانه ساخت صادر نمود و نه می توان رضایت مردم را به دست آورد.

مهندس پاپی همچنین با اشاره به مشکلات و چالش های کنونی شهرداری اندیمشک ابراز داشت که متاسفانه مهمترین چالش ما وجود بدهی های سنگین و چند ساله شهرداری است که سایه آن بر مجموعه سنگینی می کند.

وی گفت: احکام قضایی متعددی در محکومیت مالی شهرداری طی سالهای اخیر صادر شده که در طول ماه بارها منجر به مسدود شدن حساب شهرداری می شود.

محمدرضا پاپی با بیان اینکه درآمد شهرداری که عمدتا می بایست صرف پرداخت حقوق پرسنل گردد به هیچ وجه جوابگوی بدهی های میلیاردی این دستگاه اجرایی و خدمت رسان نیست اظهار داشت که در این ارتباط از شورای محترم تامین درخواست کرده ایم تا از اجرای این احکام مسدود کننده ممانعت نماید تا چاره ای اساسی اندیشیده شود.

شهردار اندیمشک در این نشست با اشاره به اقداماتی نظیر تاسیس معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری نیز، هدف از انجام این کار برقراری بیش از پیش ارتباط با مردم، همچنین انجام امور فرهنگی مرتبط با حوزه شهرداری و فرهنگ سازی در حوزه شهروند به شکل کارشناسانه تر عنوان کرد.

 وی همچنین پیرامون موضوع مرز بین دو شهر دزفول و اندیمشک و دغدغه هایی که مردم اندیمشک نسبت به این موضوع طی ماه های اخیر داشته اند گفت: ما به مردم و مسئولان تمامی شهرها علی الخصوص شهر همسایه دزفول احترام می گذاریم اما این اطمینان را به مردم شهر خود می دهیم که شهرداری ذره ای از حقوق خود در خصوص مرز شهر کوتاه نخواهد آمد اگرچه این را هم باید دانست که در چنین موضوعاتی علاوه بر شهرداری نهادهای دیگری نیز مسئولیت دارند و مردم مطمئن باشند که مسئولان آن نهادها نیز مستحکم بر مواضع و حقوق مردم پافشاری دارند.

محمدرضا پاپی در پایان ضمن تقدیر از همراهی و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر و اهتمامی که در رفع مشکلات شهرداری دارند گفت: بنده خود از مجموعه شورا برخاسته و خودم را جزو خانواده شورا می دانم و از حمایت های بی دریغ آنها  و همتی که برای گره گشایی از مشکلات شهر به شکل شبانه روزی دارند بسیار سپاسگزارم.

وی همچنین همراهی، حمایت و مساعدت کلیه مسئولان شهر علی الخصوص سردار دارایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مهندس گودرزی فرماندار، حجت الاسلام خدامی امام جمعه و نیز همراهی و حوصله مردم را قابل تقدیر و تحسین بر انگیز خواند.

گزارش: مجتبی جودکی