ارائه طرح احداث سردخانه ۲ هزار تنی به شورای شهر اندیمشک

خورنارئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک از ارائه طرح احداث سردخانه ۲ هزار تنی به شورای شهر خبر داد.

مهدی‌ قلی‌کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار کرد: پیشنهاد احداث سردخانه ۲ هزار تنی از سوی کمیسیون محیط زیست به شورای شهر ارائه شده که در احداث آن، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان همکاری خواهند داشت.

وی افزود: عرضه موادغذایی سالم، تنظیم قیمت بازار، جلوگیری از فاسد شدن محصولات کشاورزی، عرضه با کیفیت و تدریجی محصولات کشاورزی به بازار و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان از جمله دلایل احداث این سردخانه است.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اندیمشک اضافه کرد: به همین منظور جلسه‌ای با حضور رئیس اداره جهاد کشاورزی، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد تشکیل و در خصوص چگونگی تعامل شورا و دستگاه‌های مربوط در زمینه احداث این سردخانه مورد بررسی قرار گرفت.

قلی‌کیانی بیان کرد: دانشگاه آزاد اندیمشک آمادگی کامل خود را در خصوص احداث این سردخانه در ساختمان این دانشگاه واقع در جاده سد کرخه پس از تصویب در صحن علنی شورا اعلام کرده است.

وی در ادامه گفت: در جلسه هماهنگی بررسی این طرح، مسئولان اداره جهاد کشاورزی نیز با استقبال از اجرای این پروژه توسط دانشگاه آزاد در خصوص تسریع در روند اعطای مجوز و اختصاص تسهیلات به این طرح قول مساعد دادند.

سخنگوی شورای شهر اندیمشک در پایان افزود: شهرستان اندیمشک جایگاه ویژه‌ای در تولید محصولات کشاورزی در بین سایر شهرهای استان داشته و ایجاد بسترهای لازم در امر تولید، نگهداری و عرضه محصولات کشاورزی تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان به دنبال خواهد داشت.