قیمت رانا مشخص شد

خورنا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه خودرو رانا در سطح قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان خبر داد.

جواد نجم‌الدین در مراسم افتتاح خطوط تولید انبوه دومین خودرو ملی ایران خودرو (رانا) اظهار کرد: این خودرو ارزان‌ترین محصول تولیدی ایران خودرو در کلاس C است که در سطح قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این‌که کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، سیستم ضد سرقت و قفل مرکزی از جمله امکانات وتجهیزات این خودروست، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون در تولید ۹۰ درصد این خودرو به خودکفایی رسیده‌ایم که این مقدار تا پایان شهریور ماه امسال به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل ایران خودرو ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده در سال جاری ۲۵ هزار دستگاه، سال آینده ۵۰ هزار دستگاه و دو سال دیگر ۱۵۰ هزار دستگاه و در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ سالانه ۲۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش ایسنا،نجم‌الدین افزود: در زمینه تولید رانا در سایت‌های داخل ایران خودرو و سایت‌های بلاروس، آذربایجان، مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی شده است؛ ضمن این که صادرات این محصول به منطقه غرب آسیا، خاورمیانه، روسیه، حوزه کشورهای مشترک المنافع، غرب آفریقا، آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و حوزه خلیج فارس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که در انتهای سال جاری نیز خط تولید انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تکامل یافته ایرانی از نوع سمند و در کلاس D افتتاح خواهد شد، تصریح کرد:‌ طراحی این خودرو داخلی بوده و پس از رانا به عنوان دومین دستاورد ایران خودرو در سال تولید ملی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: همچنین دو پلت فرم جدید در کلاس‌های B و D در دست طراحی است که از هر کدام پنج تا شش محصول در هفت سال آینده به تولید خواهد رسید. البته این اقدام نیاز به سرمایه‌گذاری حدود هزار میلیارد تومانی دارد که امیدواریم با تصمیم‌های کارگروه حمایت ازتولید ملی و شورای پول و اعتبار منابع مالی لازم تامین شود تا بتوانیم این محصولات را ظرف پنج سال آینده عرضه کنیم.

به گفته وی، در ایران تاکنون هفت میلیون خودرو تولید شده که حدود ۶۰ درصد آن معادل چهار میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در طول دولت‌های نهم و دهم به تولید رسیده است.