آغاز مرحله دوم اعزام عمره؛ از نیمه اسفند

خورنا مدیرکل حج و زیارت خوزستان از تشرف بیش از ۲ هزار زائر خوزستان به عمره در مرحله اول اعزام سال ۹۳ تاکنون خبر داد و گفت: این مرحله تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد.

ناصر حویزاوی اظهار کرد: در مرحله نخست اعزام عمره​گزاران، تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ زائر خوزستانی از طریق ۸ پرواز ۳۰۰ نفره و از فرودگاه اهواز به مدینه مشرف شده‌اند.

وی افزود: مرحله دوم اعزام عمره​گزاران نیز از نیمه دوم اسفندماه ۹۳ آغاز می​شود و تا خردادماه ۹۴ ادامه دارد. سال گذشته در مجموع مرحله اول و دوم اعزام عمره​گزاران، ۲۳ هزار زائر خوزستانی به عمره مفرده اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در ادامه از برگزاری اولین همایش عمره​گزاران در استان خبر داد و گفت: این همایش ۱۹ دی​ماه در اهواز برگزار می​شود و از هدف از برگزاری آن نیز آموزش میدانی و توجیهی زائران پیش از اعزام به عمره، ایجاد همبستگی میان گروه​های کاروانی، آموزش نکات ایمنی و امنیتی، بهداشتی، مناسک و احکام، ارایه تذکراتی درباره ماده مخدر، حمل و نگهداری آن تحت عنوان صیانت از شأن زائران و همچنین ایجاد وحدت و همنوایی میان زائران است.

حویزاوی عنوان کرد: این همایش با حضور بیش از ۳ هزار زائر برگزار می​خواهد شد. تا سال ۹۴، برگزاری سه همایش با این محتوا برنامه​ریزی شده است.

مرجع / ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *