جذب‌‌ و‌ تخصیص اعتبار به‌ رفع نیازهای‌ آتش‌ نشانی‌ اهواز

خورنا سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز خواست آتش‌نشانی همه نیازهای خود را اعلام کند تا معاونت خدمات شهری با جذب اعتبارات و تخصیص بودجه نسبت به رفع این نیازها اقدام کند.

سرپرست معاونت خدمات شهری صبح امروز از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به همراه مدیر بحران حوزه خدمات شهری، مدیرعامل سازمان پسماند و تنی چند از مسئولان ستادی از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بازدید کرد.

این بازدید که یک روز پس از سانحه واژگونی تانکر حمل سوخت در منطقه مسکونی جنب پل راهنمایی و رانندگی انجام شد به منظور بازدید از تجهیزات، امکانات و مجموعه ی ستادی و عملیاتی سازمان آتش نشانی صورت گرفت.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در این بازدید با اشاره به حادثه جمعه شب که واژگونی خودرو تانکر حامل سوخت بود اظهار کرد: این حادثه در حقیقت یک مانور عملیاتی و واقعی برای مجموعه آتش‌نشانی در شهرداری اهواز بود و با بررسی ابعاد مختلف این رویداد، می‌توان به نتایج و تجربیات خوبی دست یافت.

عظیم شمخانی با ابراز خرسندی از سرعت عمل و حضور به موقع و موثر تیم آتش‌نشانی شهرداری اهواز در محل حادثه عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان به دلیل بی‌اطلاعی از جزییات، از حضور با تاخیر  نیروهای آتش‌نشانی در محل  سانحه خبر دادند که این امر خلاف واقع است.

وی ادامه داد: بر اساس مستندات و مکالمات ضبط شده که در سیستم امداد نجات امر متداولی است، و نیز بررسی تماس‌های برقرار شده از لحظه برقراری تا زمان حضور در محل، این مدت زمان حدودا سه دقیقه بوده و این نکته با مراجعه به مستندات مذکور به روشنی قابل رویت است.

شمخانی بیان کرد: این امدادرسانی در شرایطی صورت گرفت که بر اساس گزارشی که سازمان اعلام کرده در همان بازه زمانی چهار حادثه دیگر در نقاط مختلفی از شهر حادث شد و همگی با موفقیت امداد رسانی شدند  که البته این سطح از آمادگی جای تقدیر و تشکر فراوانی هم دارد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به برخی از کمبودها در تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی گفت: به‌عنوان مجموعه مدیریت شهری و متولی اصلی امداد و نجات در سوانح شهری باید به گونه‌ای عمل کنیم تا در کنار حضور سریع و به موقع در محل حوادث، بتوانیم عملیاتی با درصد بالای موفقیت به انجام رسانیم و این هدف با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات به‌روز و استاندارد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های امداد و نجات و متدهای روز این مبحث خاطرنشان کرد: ما در حوزه نیروی انسانی در مباحث آموزشی و استفاده از تجهیزات و امکانات روز دنیا عقب‌ماندگی‌هایی داریم و با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهیم داد از طریق انتقال آموزش‌های روز، قادر به مرتفع کردن این موارد خواهیم شد.

شمخانی ادامه داد: صرف حضور به موقع نمی‌تواند ضامن نجات همه حادثه‌دیدگان و جلب رضایت خاطر شهروندان شود و باید در کنار حضور به موقع نمایش مقتدرانه‌ای در امدادرسانی داشته باشیم کمااینکه تا امروز نیز هدف این مجموعه همین بوده است.

نجفی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی نیز در این بازدید گزارشی از تجهیزات، امکانات و بدنه نیروی انسانی این سازمان ارائه داد.

در پایان این بازدید شمخانی از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خواست همه نیازهای آن حوزه را اعلام کند تا معاونت خدمات شهری با جذب اعتبارات و تخصیص بودجه نسبت به رفع این نیازها اقدام کند.

مرجع / فـارس