هیچ‌ پولی برای خرید تضمینی‌ ذرت پرداخت‌ نشده‌ است

خورنا رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: کشاورزان ذرت خود را به تعاونی روستایی تحویل داده‌اند ولی در ازای آن هنوز پولی دریافت نکرده‌اند.

عبدالرحیم رحیمی‌نیا امروز اظهار کرد: کشاورزان بیش از یک ماه است که برداشت ذرت را آغاز کرده‌اند و برداشت ذرت همچنان در خوزستان ادامه دارد ولی تعاونی روستایی که قرار بود کمتر از یک هفته پس از تحویل ذرت هزینه آن را به کشاورزان پرداخت کند هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان قطب تولید ذرت در کشور است، خاطرنشان کرد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که ذرت بسیار زیادی همه ساله تولید می‌کند و هرستان شوش به زعم آمار اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی بیشترین میزان تولید ذرت را در کشور به خود اختصاص داده است.

این مسئول ادامه داد: کشاورزان خود را برای کشت بعدی که گندم است آماده می‌کنند و این پرداخت دیر هنگام هزینه ذرت می‌تواند بر آماده‌سازی و وضعیت کشت این محصول استراتژیک تاثیر منفی بگذارد و امیدوارم در این زمینه اقدامی سریع در دستور کار قرار گیرد.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش افزود: برای رفع مشکل نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی نوشته‌ایم و مشکلات موجود در این زمینه را برای وی توضیح داده‌ایم و تقاضا کرده‌ایم که در اسرع وقت مشکلات موجود برطرف شود تا بتوان اراضی را برای کشت گندم آماده کرد.

شهرستان شوش از نظر تولید گندم و ذرت همه ساله در جایگاه نخست تولیدکنندگان این محصولات قرار می‌گیرد.

مرجع / فـارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *