مسئولان استانی حق آب کشاورزان هندیجان را بدهند

خورنا تخصیص آب در رودخانه از قبل برنامه‌ریزی و مدیریت نمی‌شود و سهمیه به درستی اختصاص نمی‌یابد.

وی افزود: به‌عنوان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان برای حضور مسئولان آب، نامه نوشتم که سهمیه آب شهرستان چقدر است؟ زیرا وضعیت این شهرستان به‌گونه‌ای بوده که باید قبل از کشت کارهای انجام شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان اضافه کرد: برگزاری جلسات شورای کشاورزی در این موقع از سال دیر است و باید این نشست‌ها بیشتر برگزار می‌شد.باید مسئولان توزیع آب بر روی رودخانه نظارت بیشتری داشته باشند و اگر قرار است آب کمی تخصیص داده شود شامل مناطق پایی‌دست و بالادست شود و همه حوزه را فراگیرد. به دلیل مشکلات آبی که کشاورزان هندیجانی با آن مواجه هستند اکثر زمین‌های قابل کشت این شهرستان هنوز زیرکشت نرفته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان خاطر نشان کرد: حق و حقوق مردم این شهرستان از طریق شهرهای بالادست و مسئولان سازمان آب استان نادیده گرفته شده که کشاورزی هندیجان نابود شده است.

محسنی بیان کرد: وضعیت کشاورزی شهرستان به دلیل مشکلات مالی رکود کرده و بسیاری از کشاورزان به کارهای دیگر آورده‌اند. چرا باید در فصل زمستان که محصولات این کشاورزان سبز شده، آب از طریق شهرهای بالادست کامل بسته شود؟ چرا مناطقی نظیر زیدون و روستای گدارچیتی از توابع امیدیه باید آب داشته باشند ولی رودخانه هندیجان کامل خشک شود؟

این مسئول تاکید کرد: حضور مسئولان سه شهرستان بالادست در جلسات شورای کشاورزی ضروری است و در این زمینه باید تصمیمات جدی اتخاذ شود. هیچکدام از کشاورزان هندیجانی امسال از کشاورزی سودی نخواهند برد زیرا قرار بود مشکل بی‌آبی آبان‌ماه امسال حل شود که تا به امروز به درازا کشیده است.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *