انجام ماهانه بیش از ۴ مورد کارویژه در خوزستان

خورنا عبدالحسن مقتدایی عصر امروز در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری به همت همکاران در استان علاوه بر کارهای سنگین عمرانی،‌ اجتماعی، امنیتی و اقتصادی، اتفاقات خجسته معنوی در استان حادث شد.

وی افزود: از ابتدای سال با یک کار ابتکاری برای نخستین‌بار در کشور از یک سری نمایندگان مجلس که در دوران پیش از انقلاب اسلامی مبارزه کردند و چندین دوره نماینده بودند، نکوداشتی برپا شد.

مقتدایی عنوان کرد: دومین اقدام معنوی مشابه توجه به موضوع اصلی دوران مقدس و پاسداشت خدمات فرمانداران، شهرداران و بخشداران زمان دفاع مقدس و کار دیگر برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی بود.

استاندار خوزستان با اعلام برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان خوزستان در دهم و یازدهم ماه جاری، تصریح کرد: همه چیز برای برگزاری این اجلاس مهیا است.

وی با بیان اینکه زیباترین حرکت در مدت اخیر در این استان در ایام اربعین حسینی بود، متذکر شد: ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای شلمچه و چذابه عازم کربلا شدند و به خیر برگشتند؛ ارزش این خدمات در تدارکات، پشتیبانی و امنیت غوغایی بود که جزو افتخارات این استان است.

مقتدایی ادامه داد: این فضای استان خوزستان برگرفته از دوران دفاع مقدس است و این رفتار را در کنار کارهای دیگر ناشی از فضای موجود معنوی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان می‌دانم.

استاندار خوزستان عنوان داشت: دوران دفاع مقدس جزو مواردی است که برخی دستگاه‌ها وظایفی در قبل آن دارند، اما برخی افراد خارج از وظیفه به این دوران خدمت می‌کنند.

وی توضیح داد: اگر هنری در مدیریت دارند قطعاً نتیجه جنگ است و در همه دنیا جنگجویان هستند که پس از جنگ اداره امور را در دست می‌گیرند.

مقتدایی با بیان اینکه هزاران فرد در دانشگاه دفاع مقدس آموزش دیدند و با استاد شاگردی ایثار و خودگذشتگی را یاد گرفتند، تصریح کرد: اما زمان می‌گذرد و چند سال دیگر همانطور که بسیاری افراد شاخص دار فانی را وداع گفتند ما نیز می‌رویم.

استاندار خوزستان ادامه داد: باید رشادت‌ها تجزیه و تحلیل شود؛ مدیریت این جنگ در دست امام (ره) بود و می‌طلبد که آثار امام (ره) تحت عنوان دفاع مقدس حفظ شود.

وی افزود: نگران مملکت هستیم که پس از نسل ما مدیر تربیت نشود و این یک فاجعه برای مدیریت آینده کشور است.

منبع / فارس