آیت الله موسوی جزایری: درس خارج یادگار امام، کلاسی پربار و پرمحتوا و در سطح بالای علمی است/ بعد از حاج احمد آقا امروز چراغ بیت حضرت امام روشن است

خورنا آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری که یادگار امام در منزل وی حضور یافته بود، با قرائت آیه شریفه «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ ذُرِّیَّهً بَعْضُهَا مِن بَعْضٍ» اظهار داشت: خدای تبارک وتعالی وقتی از انبیاء الهی یاد می کند و از خانواده آن ها نیز سخن می گوید و می فرماید که ما خاندان ابراهیم را انتخاب کردیم که ابراهیم برگزیده آن ها بود و همین آیه در خصوص حضرت داوود علیه سلام نیز بیان شده است. همچنانکه خداوند در آیه دیگری نیز می فرماید: فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه یسبح له فیها بالغدو والاصال که در خصوص خاندان پیامبر است.

وی سپس با اشاره به روایات اهل سنت روایات صیوتی و بزرگان اهل سنت در خصوص سهم اهل بیت پیامبر افزود: گاهی اوقات به این موضوع مهم از طریق نقل قول پی می بریم و گاهی اوقات هم از طریق وجدان خود به این حقیقت می رسیم بزرگان زیادی در طول تاریخ آمدند که برخی از آن ها وقتی از دنیا رفتند چراغشان خاموش شد اما کسانی بودند که خداوند به آن ها تفضل کرد و خداوند مانند ابراهیم و داوود کاری کرد که مشعل فروزانی باقی بماند و مردم را به فیض برسانند و از جمله آن ها امام بزرگوار بود که پدر روحی و معنوی ماست و تعریف ایشان در کلام نمی گنجد .
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با تجلیل از شخصیت یادگار فقید امام مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی گفت: ایشان از کسانی است که در تشویق، پایه گذاری و حمایت نسبت به مقام معظم رهبری نقش مهمی داشتند و این امتحان بزرگی بود که این مردم بزرگ از آن با موفقیت خارج شد و از رهبری حمایت کرد. این رفتار از سوی کسی بود که سراسر کلمات او مورد توجه مردم بودو آنان به ایشان علاقه داشتند.
وی ادامه داد: اعتماد امام به جاج احمد آقا عاملی بود که ارادت ما را به ایشان بر می انگیخت اما، این مرحله مهم که از آن سخن گفتم از هر کسی ساخته نیست مگر آن که ایمان و تقوای بالایی داشته باشد و شهواتش را ذوب کرده باشد.
موسوی جزایری با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: بعداز حاج احمد آقا امروز چراغ بیت حضرت امام روشن است و بحمد الله ایشان مدرس درس خارج بوده و درس پربار و پرمحتوایی دارند که در سطح علمی بالایی قرار دارد.
وی افزود: همچنین خداوند به ایشان کرامت کرده و راه پدر را در پشتیبانی از نظام اسلامی ادامه داند. وی یادآور شد: امام برای نظام ارزش زیادی قائل بودند و حاج حسن آقا نیز امروز از نظام و رهبری حمایت می کنند و ما این مواضع عارفانه و حکیمانه را ارج می نهیم.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تأکید کرد: امروز هیچ قدرتی حتی آمریکا نمی تواند نظام ما را تهدید کند و کاری انجام دهد.