چه سازمان هایی بر ساخت جاده های روستایی نظارت دارند/ راه‌های روستایی فاقد استاندارد و پرحادثه‌اند

خورنا رانندگان عمدتا از قوانین راهنمایی رانندگی در این راه​ها اطلاع کافی ندارند و به واسطه این که پلیس در این جاده​ها کمتر حضور دارد، شاهد تصادفاتی در راه​های روستایی هستیم.

 

وی ادامه داد: توجه به ارتقای ایمنی این جاده​ها، ارائه آموزش​های لازم و اطلاع​رسانی به روستاییان از طریق فرمانداری​ها، بخشداری​ها و دهیاری​ها و همچنین سختگیری بیشتر پلیس در خصوص رعایت قوانین در این راه​ها می​تواند در کاهش تصادفات راه​های روستایی موثر باشد.

 

رییس پلیس راه خوزستان افزود: با توجه به تصادفات به وقوع پیوسته در مسیرهای روستایی، ضرورت رسیدگی به امور این راه‌ها بسیار احساس شد و در نهایت، در سطح کشور سازمانی تحت عنوان پلیس راه روستایی تشکیل شد. در استان خوزستان نیز پلیس راه روستایی با معرفی مسئول مربوطه کار خود را آغاز کرده است.

 

قدرتی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت دهیاران در آموزش روستاییان و شناسایی نقاط حادثه‌خیز راه​های روستایی در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بوده است. همچنان که استانداری خوزستان توجه ویژه‌ای به آموزش دهیاران در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث مسائل ترافیکی در سطح روستاها داشته است.

 

وی با اشاره به علل عمده تصادفات در راه​های روستایی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در این مسیرها ناشی از تردد ناهمگون موتورسواران بدون چراغ، تردد وسایل نقلیه کشاورزی از جمله تراکتور با یدک و چراغ خاموش و همچنین حمل مسافر با وانت‌بار است.

 

رییس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: روستاییان اگر قصد تردد در راه​های روستایی را دارند، تصور نکنند چون راه​ها کم‌تردد و خلوت است می​توانند به هر شکلی که می​خواهند رانندگی کنند.

 

قدرتی افزود: توصیه می​کنیم موتورسوران با چراغ خاموش به هیچ عنوان در مسیرهای روستایی تردد نکنند و از کلاه ایمنی نیز استفاده کنند. همچنین توصیه می​شود افرادی که با تراکتور تردد می​کنند در طول شب با یدک وارد جاده نشوند و در صورت ضرورت، از روشنایی جلو و عقب اطمینان حاصل کنند.

 

وی گفت: تصادفات راه​های روستایی نشان داده که حمل مسافر با وانت​بار یکی از عوامل بسیار خطرناک وقوع تصادفات است که لازم است روستاییان از این اقدام جدا پرهیز کنند. همچنین رانندگان بستن کمربند ایمنی را فراموش نکنند.