پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه اندازه‌شناسی در خوزستان

خورنا رضا دهدشتی‌زاده در حاشیه پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری حوزه اندازه‌شناسی، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: در این نشست رئیس مرکز ملی اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های کشور و مدیران کل استاندارد استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس حضور داشتند.

وی گفت: در این نشست ضمن بررسی مصوبات دور قبل دستورالعمل نظارت بر آزمایشگاه‌های همکار در حوزه اندازه‌شناسی قانونی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت مبحث اندازه‌شناسی قانونی که ارتباط مستقیمی با وسایل و تجهیزات اندازه‌گیری که در داد و ستد عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند ضروری است که صحت و دقت این تجهیزات اندازه‌گیری مرتباً توسط سازمان ملی استاندارد ایران مورد ارزیابی‌های ادواری قرار گیرد تا مردم از سلامت عملکرد وسایل اندازه‌گیری اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان عنوان کرد: از جمله وسایل اندازه‌گیری که در اندازه‌شناسی قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به ترازوهای خودکار و غیرخودکار که در صنوف مختلف قرار می‌گیرند و نیز نازل‌های عرضه سوخت مایع ( بنزین و گازوئیل) اشاره کرد.

منبع / فارس