جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر با قطارهای راه‌آهن زاگرس

خورنا از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر توسط خطوط ریلی درون و برون استانی این اداره کل جابه‌جا شده است.

وی افزود: این تعداد جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل افرایش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس اضافه کرد: همچنین در ۹ ماه ابتدای سال جاری تاکنون میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن کیلومتر بار توسط خطوط ریلی راه‌آهن زاگرس تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد دارد.

سادات حسینی بیان کرد: قرار گرفتن در مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی راهیان نور و همچنین زائران خارجی (عراقی) حرم مطهر رضوی از علل حجم بالای مسافر ترانزیتی در این محور است.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل به عنوان یکی از راه‌های توسعه در تمام کشورها محسوب می‌شود و در این میان حمل و نقل ریلی به سبب ویژگی‌هایی خاص آن جایگاهی ویژه در توسعه و پیشرفت کشور دارد.

مدیرکل راه‌آهن ناحیه زاگرس افزود: در حمل و نقل ریلی جابه‌جایی مسافر و حمل بار از ماموریت‌های اصلی راه‌آهن به شمار می‌رود و ما نیز در این اداره کل تلاش داریم که در این زمینه بهترین خدمت‌رسانی راه مردم انجام دهیم.

 اداره کل راه‌آهن زاگرس در خوزستان و لرستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی حدود ۲۲۳ کیلومتر است که از محورهای مهم راه‌آهن کشور در امر حمل بار، توشه و جابه‌جایی مسافر به شمار می‌رود.

منبع / فارس