آبادان صاحب واحد بازیافت زباله می شود

خورنا: معاون خدمات شهری شهرداری آبادان از آغاز مطالعات اولیه احداث واحد بازیافت زباله در این شهر خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبار لازم از سوی وزارت کشور عمیلیات ساخت این واحد در سالجاری آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ‘ محمد حسین عبیات’ در مراسم اختتامیه نمایشگاه صنایع دستی با استفاده از مواد قابل بازیافت در آبادان گفت:هم اکنون آبادان دومین شهرستان استان خوزستان است که متقاضی احداث واحد مجهز بازیافت زباله است.

وی گفت:عملکرد این واحد به نحوی است که علاوه بر بازیافت بخش زیادی از زباله های شهری می توان در نهایت به عنوان مولد انرژی برق مورد استفاده قرارداد.

عبیات بیان داشت: یکی از مهم ترین مشکلات هزاره سوم چگونگی برخورد با زباله های تولیدشده به وسیله بشری است که همواره در حال تغذیه از محیط پیرامون برای رفع نیازهای خود است.

وی اظهار داشت:سالیانه میلیون ها تن زباله های آلی دفن یا سوزانده می شود و علاوه بر اینکه هزینه های کلانی صرف حمل، دفن یا سوزاندن زباله ها می شود، مشکلات زیست محیطی فراوانی را نیز به همراه دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری آبادان بازیافت زباله های خانگی در مبدا را بزرگترین و عمومی ترین برنامه سازمان بازیافت شهرداری آبادان در حال حاضر اعلام کرد.

در پایان این مراسم به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان که آثار برتری با استفاده از مواد قابل بازیافت در نمایشگاه صنایع دستی ارائه کرده بودند جوایزی اهدا شد.