مقتدایی: هیچ یک از مناطق آزاد کشور شرایط آبادان و خرمشهر را ندارند

خورنا عبدالحسن مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگاران  در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با تمامی مناطق آزاد کشور به لحاظ جغرافیا و نوع استقرارش متفاوت است به طوری که هیچ یک از مناطق آزاد کشور شرایط آبادان و خرمشهر را ندارند.

وی افزود: منطقه آزاد اروند به لحاظ استقرار جغرافیایی‌اش، فرهنگ مردم و تمام شرایط اجتماعی باید به طور ویژه دیده شود چرا که در غیر این صورت شاید از اهداف خود فاصله بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ یک از مناطق آزاد همچون منطقه آزاد اروند، خاکی، آبی و آبستن اتفاقاتی که طی ۳۵ سال گذشته در این منطقه حادث شده نیستند، بنابراین منطقه آزاد اروند ظرافت خاصی دارد، مباحث مرزبانی، حاکمیتی، سیاسی و امنیتی ما مواردی نیستند که ما فقط بخشی از کار را ببینیم.

وی تصریح کرد: باید هر دو بخش منطقه آزاد و وزارت کشور در تعاملی کامل و در فضایی توأم با آرامش به انجام امور مربوطه بپردازند.

استاندار خوزستان یادآور شد: این کار به مثابه انجام یک عمل جراحی سهل نیست، کار بر روی مردمک چشم یک بیمار است که باید با دقت و ظرافت انجام شود تا آنچه را که خیر مردم است اتفاق بیفتد.

مقتدایی با بیان اینکه من تجربه منطقه آزاد قشم و کیش را دارم، اظهار کرد: در اینجا نیز اشراف کامل به موضوعات داریم، انجام کار در این منطقه چیزی نیست که بشود به طور سریع و عجولانه آن را انجام داد، به هر حال بخشی از موضوعات همچون مباحث انتخابات و تقسیمات جغرافیایی حاکمیتی است که به نظر می‌رسد حتی اگر قرار باشد که این نقل و انتقال صورت گیرد باید یک بازنگری کامل قانونی در آن انجام شود.

منبع / فارس